Voorbereiden voor wat komen gaat.

14 mei 2013 - Groningen, Nederland

We hebben vandaag gehoord dat alles in werking wordt gezet om naar huis te gaan. Ik ga met een sondevoedingsprogramma naar huis. Mijn darmen zijn nog niet geheel hersteld, maar het is niet nodig om hier te blijven. Het blijkt dat het hier erg druk is en ik houd een bed vast om alleen aan te kunnen sterken. Dit kan thuis ook. Beter! Aangezien pappa sondevoeding kan geven, is dat thuis mogelijk. Pap krijgt les in het bedienen van de pomp, want dat het is een ander pomp dan dat hij gewend is. Een beetje ophalen van de kennis en klaar. Voordat we naar huis gaan, moet alles geregeld zijn. De TPN voeding is gestopt en ik krijg straks de twee chemo kuren en dan mag het infuus uit. De prednison wordt na morgen afgebouwd en dan ben ik daar klaar mee. Ik heb wel af en toe een hogere bloeddruk. Ik krijg daar wel een medicijn voor (amlodipine). Ik heb het nu 2x gehad en beide keren moest ik kort daarna spugen. Toeval? Dat zullen we nog zien. Vannochtend heeft pappa enkele losse haartjes in bed gevonden. Is het dan nu toch begonnen? Ik hoop dat het nog even duurt. Het liefst helemaal niet! Ik moet vrijdag alleen even naar de poli in Almelo voor de controles. Daarna hoef ik hier pas volgende week dinsdag weer te zijn voor de alles beslissende puncties. Daaruit moet blijken of de leukemie in een remissie is gekomen. Daarna ga ik het volgende blok therapie volgen. De chemo's zijn er ondertussen in. Het wachten is nu nog op het verwijderen van de naald uit mijn VAB/port-a-cath en of de achterwacht van de kinderthuiszorg is geregeld. Ik hoop dat ik snel aansterk om iedereen weer te kunnen zien en spreken. Ik kon helaas niet op de berichtjes van iedereen reageren, want daar was ik veel te moe voor. Ik hoop dat jullie dat begrijpen. Ik vind het nog steeds fijn om wat van jullie te lezen/horen. Bedankt allemaal voor de mailtjes, kaartjes en tekeningen. Ik bewaar ze allemaal. Liefs en tot gauw, Kai.

1. René Baltes:
    14 mei 2013
    Heel Fijn Kai dat je weer naar huis gaat , in je eigen bedje en omgeving. We denken aan je ...:-)
  2. Adriaan Bennen:
    Beste Kai,

Allereerst nog gefeliciteerd met je kampioenschap! Zijn je vader of moeder wel eens kampioen geworden of ben jij de eerste kampioen in huize Steenberg? Fijn om te lezen dat je weer naar huis mag. Lekker thuis bij je vader, moeder en broertjes. In je eigen bed slaap je ook vast beter. Hoop dat je de komende tijd flink aansterkt! Hou je haaks kerel!

Groeten Adriaan
  3. Babette:
    Hé Kai,
    Dat is goed nieuws, lekker naar huis!
    Sterkte vandaag met de chemo en mijn vingers zitten al gekruisd voor woensdag.
    Liefs,
    Babette
  4. Babette:
    14 mei 2013
    Eh.. vingers zijn gekruisd voor dinsdag natuurlijk!
  5. Loraine:
    Hoi Kai,
    Super fijn dat je naar huis mag om aan te sterken, we kijken er naar uit, vooral je meissie. loraine natuurlijk, Tot gauw!!
    Liefs Loraine, en ook de groetjes van cas, roy en linda
  6. (juf) Ellen Rutgers:
    Lieve Kai,
    Wat fijn om te lezen dat je naar huis toe gaat! Daar gaat het aansterken hopelijk nog wat sneller.
    Zet 'm op kanjer!
    Groetjes, juf Ellen
  7. Fam. Meijer:
    14 mei 2013
    Wat een super nieuws dat jij naar huis toe mag, lekker aansterken op jouw vertrouwde plekkie, heerlijk.

Groetjes Daan, Lynn, Jurgen & Anita
  8. Daan:
    Hoi Kai,
    Wat fijn dat je naar huis mag! Ik hoop dat je snel weer een beter
    voelt en niet meer zo moe bent.En leuk dat je kampioen bent geworden!

Groetjes van Daan en van mijn papa, mama, Luuk en Marit
  9. Juf Jacqueline:
    14 mei 2013
    Ha die Kai, wat een fijn nieuws dat je weer naar huis mag. Hopelijk kun je ook snel je neus weer (even) op school laten zien! Want we missen je hier hoor!
  10. Oma vinke:
    Hoi Kai.
    Fijn dat je nu weer naar huis mag en daar verder kunt aansterken.
    Wij komen zo snel mogelijk naar Nijverdal maar morgen niet omdat Opa dan zelf naar het ziekenhuis moet voor de chemo.
  11. Opa en Oma Steenberg:
    14 mei 2013
    Hè goed nieuws, daar zijn wij blij mee.
    Lekker in je eigen omgeving en bed.
    Liefs Oma en Opa
  12. Birgit en Robert:
    Lieve Kai
    Wat fantastisch dat je lekker weer naar huis mag om samen weer te zijn met papa mama Vico en Mika! Super..
    Dikke knuffel uit Brabant
  13. Miranda:
    14 mei 2013
    Fijn dat je lekker naar huis mag Kai! En ook al willen ook Robbin en Daniek jou graag zien en een echte knuffel geven willen we je ook de ruimte en rust geven om flink aan te sterken.
    Liefs Duncan, Miranda, Robbin en Daniek
  14. Meneer Menno:
    Hai Kai,
    Goed om te lezen dat je weer naar huis mag. We hebben met de klas nu ook deze blog ontdekt en we lezen er bijna elke dag even een stukje uit. We zijn met de klas van plan om regelmatig even iets te schrijven op je blog.
    We missen je wel in de klas, je bent altijd welkom.
    Tot snel
    Groetjes meneer Menno
  15. Hilly van Brummen:
    .....weer naar huis!!!!
  16. Claudette Stefan fleur en Sofie:
    14 mei 2013
    Ook al zijn ze nog zo lief en zorgen ze ontzettend goed voor je in Groningen,
    De beste bestemming is toch THUIS!!
    Grote knuffel van Stefan Claudette Fleur&Sofie
  17. Meneer Menno:
    15 mei 2013
    hallo kai hoe gaat het met jou? goed of niet wij hopen dat het goed gaat het is niet leuk zonder jou. echt jamer maar wat fijn dat je naar huis mag. echt leuk. groetjes jelle en daan!!
  18. Isa en iris:
    lieve Kai,
    we zijn blij dat je thuis mag aansterken.En héééél véééél sterkte!!.
    Liefs Loraine en Isa
  19. Martin:
    Ha die Kai
    Fijn dat je thuis mag aansterken. Zet h'm op.
  20. Sara:
    18 mei 2013
    Heii kai wat leuk dat je naar huis komt groeten sara