Pupil van de week

15 september 2013 - Nijverdal, Nederland

Tijdens de laatste MTX kuur kreeg Kai het leuke nieuws dat hij was uitgeroepen tot pupil van de week bij zijn voetbalclub de Zweef. Hij was van harte uitgenodigd om de eerste wedstrijd van het eerste team bij te wonen. Vico en papa mochten hem begeleiden. We werden ontvangen in de bestuursruimte. Onder het genot van een glaasje frisdrank werd het programma uitgelegd en werd het sporttenue gepast. Kai werd opghaald door 1 van de wisselspelers om zich om te kleden. Daarna mocht hij even mee doen met de warming up. Voordat de wedstrijd begon kwamen de elftallen van de Zweef en Wijhe onder leiding van de scheidsrechter en Kai het veld opgelopen. De aftrap mocht Kai doen en hij mocht proberen om een doelpunt te scoren bij de tegenstanders. Met een goed geplaatste bal in de rechterhoek passeerde hij de keeper van Wijhe. Na dit goede voorbeeld voor het eerste begon de wedstrijd echt. Kai mocht plaats nemen op de bank bij de rest van de spelers. De zweef speelde technisch beter, maar Wijhe kon af en toe goed counteren. Vlak voor rust kwam de Zweef met 0-1 achter. Kai heeft in de rust de reserve keeper samen met andere kinderen goed opgewarmd. De 2e helft kwam Wijhe behoorlijk onder druk te staan. De gelijkmaker kwam dan ook redelijk snel. Daarna waren er nog 3 kansen om de maximale punten binnen te kunnen halen. Echter werden deze dotten van kansen niet benut, helaas. Het bleef gelijk. Na de wedstrijd waren we nog uitgenodigd om nog even te blijven om deel te kunnen aan de derde helft. Kai kreeg een vaantje en een bal overhandigd met de namen van de spelers van het eerste. De kids hebben een bordje patat gehad en veeeeeeel flesjes limonade. We vonden het alle drie een leuke dag en Kai is zeer trots op zijn nieuwe bal. We hebben het vast al vaak gezegd, maar we willen het nog een keer zeggen: De Zweef, bedankt voor de leuke dag en de mooie presentjes.

1. Martine:
    16 september 2013
    Wat een mooi reisverslag en foto's! Martine
  2. Stefan Scholten:
    16 september 2013
    Hartstikke gaaf Kai! Je kunt wel zien hoe trots je bent!
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    16 september 2013
    Super hoor Kai, wat een leuke verrassing en wat zullen jullie een leuke dag gehad hebben :-)!!
    Groetjes van ons.
  4. Opa en Oma Steenberg:
    19 september 2013
    Kai, heel veel sterkte morgen .
    We denken aan je .
    Groetjes ,liefs en een dikke knuffel.