Merry Christmas everybody!

19 december 2014 - Nijverdal, Nederland

Vakantie! Wat zijn de kids daar aan toe.... Gisteren eerst nog een heel erg leuk kerstdiner gehad op school. De kids hadden verder allemaal iets moois gemaakt dat de ouders konden kopen op een kerstmarktje.

De afgelopen 2 weken gingen bij Kai up en down. Voor de buitenwereld is er weinig aan hem te merken: altijd vrolijk en energiek. In werkelijkheid kan hij 's ochtends niet uit zijn bed komen en is zijn humeur soms ver beneden alle peil. Er borrelt iets bij dit mannetje qua verwerking en het uit zich thuis soms in groot verdriet en ontembare boosheid met agressieve trekjes. Hij geeft aan erg bezig te zijn met de leukemie en er erg boos over te zijn. Hij denkt dan terug aan hoe het was in het ziekenhuis, welke lichamelijke beperkingen hij allemaal heeft gehad, en wie weet wat er nog meer in dat koppie omgaat. Hij is het gewoon zat dat hij steeds op controle moet, elke dag tabletten, elke avond op de klok kijken tot hoe laat hij nog wat mag eten omdat hij pas een uur later zijn tabletten mag, steeds als het leuk is in de klas weg te moeten voor een ziekenhuisbezoek, altijd maar moe zijn en dat vooral niet naar anderen laten merken, op een feestje het laatste uur niet eten terwijl de rest nog lekker snoept.... We weten dat dit alles relatief kleine opofferingen zijn, het had allemaal zoveel erger kunnen zijn, maar Kai is het gewoon zat.... Vandaag hebben we dit besproken met de kinderarts en toch maar besloten hem een keer met een psycholoog te laten spreken, dat leek hem zelf ook wel wat... Misschien dat hij bij haar ook wat zorgen kwijt kan waar hij ons niet mee wil belasten en leert hoe hij zijn agressie op een betere manier kwijt raakt, het moet er toch een keer uit. Het uit zich trouwens ook positief: vorige week doneerde hij vanuit het niets vanuit zijn zuurverdiende zakgeld 5 euro in de kikapot.

Zelf zat ik er een aantal weken geleden ook helemaal doorheen. Na de zoveelste keer zorgen was de emmer even te vol en liep die over. In overleg met de bedrijfsarts heb ik even een paar weken thuis bijgetankt, rustig aan gedaan, veel geslapen en langzaam aan weer wat meer thuis opgepakt. Ondertussen voel ik me weer goed en ga ik in het nieuwe jaar graag weer aan het werk.

Maar nu eerst met zijn allen (op een enkele dienst van Erwin na) kerstvakantie vieren. Lekker schaatsen op onze schaatsbaan in nijverdal (we hebben een tweede kaartje gratis gewonnen), een bioscoopje pakken, lekker zwemmen en vooral veel gezellig samen zijn.

We wensen iedereen fantastische kerstdagen toe. Geniet van alle lieve mensen om je heen, sta even stil bij de mensen die niet meer bij ons mogen zijn en maak er warme, liefdevolle en vrolijke dagen van!

1. Marjolein:
    19 december 2014
    Voor jullie ook fijne dagen .... en stil staan zullen we zeker
  2. Miranda:
    20 december 2014
    allemaal heel begrijpelijk, want wat gebeurt er toch allemaal... Even rust en pas op de plaats kan geen kwaad.

We gaan genieten van deze feestdagen! Al verschillende toetjes in gedachten☺️ dat wordt smullen met ons allen
  3. 20 december 2014
    Wij wensen jullie vooral rust toe. De spanningen komen altijd op een moment . Laat het maar toe. Is niet gek na wat jullie meemaken. En 2015 weer een nieuwe start liefs Gert en Lidy
  4. René Baltes:
    20 december 2014
    Nou tis ook allemaal heel begrijpelijk hoor ! Kai, je doet het FANTASTISCH kerel!!!:-) Veel plezier in jullie vakantie , maar zo te zien gaat dat helemaal goedkomen ... al die leuke dingen die jullie gaan doen ...heerlijk toch .geniet van elkaar,
    Hele fijne feestdagen Gewenst.
  5. Els wittendorp:
    21 december 2014
    Ik wens jullie ook hele fijne feestdagen en vooral een gezond 2015 !!
  6. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    21 december 2014
    Lieve allemaal,
    tijd om even "pas op de plaats" te nemen en stilstaan bij wat er allemaal is gebeurt is ook heel goed & gezond ;-)! Het is allemaal ook niet niks, maar gelukkig gaat het goed met jullie en hebben jullie heerlijk vakantie! Geniet ervan en we zien & spreken elkaar weer in het nieuwe jaar!
    Veel liefs en hele fijne feestdagen en natuurlijk een mooi & gezond 2015 gewenst!!
  7. Saskia v H:
    22 december 2014
    Heel mooie feestdagen gewenst en laad de batterij weer zo goed mogelijk op deze vakantie!