Kei van een Kai!

16 juli 2013 - Nijverdal, Nederland

Omdat de bloedwaarden van Kai goed zijn (Hb 6,5, leuco's 3,2 en trombo's slechts 414) zijn we vandaag op weg gegaan naar Groningen. We waren er zo. Zou het komen doordat het minder druk was onderweg of doordat we nog in de ban waren van de circuitdag in Assen. Eenmaal aangekomen moesten we heel veel wachten, wachten en nog eens wachten. Op de poli was het erg druk. Vele kinderen moesten een kuur ondergaan. Nadat deze kuren klaar waren en de kinderen richting huis mochten, was Kai dan eindelijk aan de beurt. Vap aanprikken ging super snel, even babbelen met Edith die daarna van alles is gaan regelen en hup naar de dagbehandeling. Gelukkig waren er weer allemaal bekende gezichten, van OK verpleegkundige Ducla tot anesthesist Martine. Ze zijn zo lief voor Kai en maken leuke grapjes met hem, dat hij er totaal niet tegenop ziet om hier naartoe te gaan. De beenmergpunctie is prima geslaagd (binnen 10 minuten was het alweer klaar). Kai was weer snel goed aanspreekbaar. Hij wilde eerst nog meer van die slaapmelk, omdat hij zo moe was en hij daarop zo lekker geslapen had. Fijn dat hij zo weinig last heeft van de narcose en de ingrepen, hij heeft altijd gelijk weer praatjes en honger. Na 2 ontbijtkoeken gegeten te hebben en een Donald Duck gelezen te hebben was hij klaar om naar huis te gaan. Vanavond stond hij alweer buiten mee te spelen met alle vriendjes in de straat... Achteraf was dit misschien iets te veel van het goede. De pijn stak de kop op tijdens het naar bed gaan en het werd voor Kai net iets te veel. Hij is lekker in ons bed gaan liggen en gaat naar zijn eigen bed als wij gaan slapen (bij ons in vindt hij veel te warm...)

Kai mag eindelijk stoppen met de bloeddrukverlager (amlodipine) die hij 2 keer per dag moest nemen. Ook is een ander tabletje die hij 2 keer per dag had, een antibiotica (Ciproxin), gestopt. Daarvoor in de plaats moet hij wel weer starten met 1 keer per dag 6mp, een chemotablet. Die heeft hij al eerder gehad, zonder last ervan te hebben, dus hopelijk is dat nu ook zo... De kans zal groot zijn, aangezien de dosis aanzienlijk lager is. Daarnaast kregen we instructies mee hoe Kai zich moest voorbereiden voor de MTX kuren die komen gaan. Hij moet een dag voor de kuren ruim 2 liter drinken en Natrium Bicarbonaat tabletten innemen.

Ik heb morgen nog de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof. Omdat ik niet wilde beginnen in de schoolvakantie heb ik er een paar weken vakantie achteraan geplakt. Nog even genieten van allerlei leuke uitjes (en ziekenhuisbezoeken) voordat ook ik straks weer aan het werk ga. Mika is erg lief voor ons de laatste nachten. Vaak vraagt hij al rond 20.45 uur om de laatste fles, maar valt dan lekker in slaap tot maar liefst 7.30 uur... Een ongekende luxe dat hij dit al bij 14 weken doet, dan kennen we absoluut niet van Kai en Vico.  Nu morgen nog met Vico naar de kno arts in het ziekenhuis van Almelo en donderdag met Mika naar het consultatiebureau voor de inentingen, en dan zit het er weer even op voor deze week... Dan even geen ziekenhuis tot volgende week vrijdag...

1. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    17 juli 2013
    Hoi hoi,
    wat fijn om te lezen dat het zo lekker loopt met Kai, de vaps, kuren, tabletjes etc... je bent echt een kei Kai, daar hebben papa & mama helemaal gelijk in! En dan die Mika, wat een schatje toch dat hij zo lang al doorslaapt, heerlijk! En Vico, succes ook bij de kno-arts, komt vast goed met je oren hoor jongen! Heel veel succes met alle doktersbezoeken en vooral ook lekker genieten van de vakantie, het mooie weer en elkaar (maar dat doen jullie ook zeker wel!!)
    Liefs uit Deventer
  2. Fam. Meijer:
    17 juli 2013
    Top, geniet van jullie welverdiende rust, fijne vakantie!!

Groetjes Jurgen, Anita, Daan & Lynn.
  3. Emmy en Martin:
    19 juli 2013
    Wat fijn dat alles zo goed gaat vooral nu je vakantie hebt.Kai wil je Opa Steenberg van ons allemaal feliciteren met zijn verjaardag zondag.Nou een hele mooie vakantie nog en geniet er lekker van met dit mooie weer.
    Groetjes uit Tsjechie.
  4. Miranda:
    19 juli 2013
    hele fijne vakantie samen!!! jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien voordat we allen op weg zijn

xxxx
  5. Fam. Roelofs:
    Hoi familie Steenberg,

We willen jullie nog graag even een fijne vakantie wensen in Drente.
    Geniet er maar goed van samen!

Groetjes van ons
  6. Opa en Oma Steenberg:
    19 juli 2013
    De tijd gaat zo snel , voor je er erg in hebt is jullie vakantie al begonnen .
    We wensen jullie fijne dagen toe.
    Groetjes en liefs.
  7. Joep ten Berge:
    20 juli 2013
    Dag Kai en familie,

Fijn dat alles goed is verlopen. Nu even lekker op jullie welverdiende vakantie!
    Veel plezier.
    Liefs Fam. Ten Berge
  8. Janny Schoemaker:
    21 juli 2013
    Nog even lekker genieten van het mooie weer!
    Groetjes fam. Schoemaker