Happy valentinesday

15 februari 2014 - Nijverdal, Nederland

Helaas ging vorige week zaterdag door de regen mijn wedstrijd niet door. Vico speelde op kunstgras, dus die mocht wel voetballen. Balen... Maar deze week hebben we weer 2 keer getraind en vandaag was het dan zover: mijn eerste wedstrijd als keeper van E6. Het was een leuke wedstrijd, maar we hadden wel erg veel last van de wind... Helaas verloren met 12-5, maar het was wel superleuk.

Woensdag kregen Vico en ik een superleuk pakketje van Yenthe. Zij had op school allemaal leuke spulletjes van fc twente gekregen en heeft dat naar ons opgestuurd. Ik heb de teamposter op mijn kamer gehangen, Vico de handtekeningenposter en de muismat en pen liggen beneden bij de laptop die we allemaal gebruiken. Er zat ook nog een tijdschriftenbon in. Mama heeft voor ons een abonnement genomen op een reistijdschrift. Kunnen we lekker elke keer verder dromen over de droomreis die we in 2015 willen gaan maken als ik eindelijk klaar ben. Yenthe: heel erg bedankt! We zijn er superblij mee!

Gisteren was een hele bijzondere dag. Mama en ik zijn heel vroeg opgestaan en om 8.15 uur waren we al in Groningen. Daar ging alles heel vlotjes. Eerst bloedprikken, dat doe ik lekker alleen, daar heb ik mama niet meer bij nodig. Daarna even kanjerkralen uitzoeken voor de afgelopen 9 weken (29 nieuwe kralen, ik zit nu op 257 kralen). En toen waren we ook al snel aan de beurt. Mijn controles waren goed, dokter Carla kietelde me weer onder de armen en keek weer naar mijn lengte en gewicht. Ik was weer een beetje langer geworden dus vandaag moest mama met Vico en mij hoognodig shoppen voor nieuwe broeken voor mijn 2 broertjes en mijzelf... Ook vroeg dokter Carla me het hemd van mijn lijf over school, de voetbal, of ik wel goed eet en drink en of ik nog steeds wel happy ben. Ik kon overal goed nieuws over vertellen. Ik heb wel verteld dat ik de laatste dagen wakker wordt met een zere keel en wat denk je, ben ik vandaag toch ineens snipverkouden... Mijn leuko's waren jammer genoeg wel een beetje te hoog. Op zich is dat niet erg, maar daardoor mag ik qua controles nog niet naar 1 keer in de 2 weken en moet ik de komende 8 weken nog elke week bloedprikken. En als ze hoog blijven moet ik meer tabletten en misschien wel weer dat vieze drankje, maar daar denk ik nog maar even niet aan. Papa denkt dat de leuko's wat hoger zijn door mijn verkoudheid dus duimen dat die snel overgaat... We konden al zo vroeg weer wegrijden dat ik om 11.00 uur alweer in de klas zat.

Verder was het gisteren natuurlijk valentijnsdag. Ik ben met mama na de controles gauw de etos in het UMCG ingedoken want daar hebben ze altijd hele leuke oorbellen. Ik heb mooie zwarte hartjes gekocht en in de middag na school aan mijn vriendinnetje Lorraine gegeven. Ze vond ze erg mooi en toen ze mij later een hele lieve mooie kaart kwam brengen had ze ze ook al in. En opa en oma vinke kwamen ook nog langs voor valentijnsdag en aten gezellig mee. Ook hebben we na school de hele middag spelletjes gedaan. Heel erg gezellig.... Ook alweer een super dag, vooral die kaart van Lorraine...

En vandaag is het ook een bijzondere dag. Het is wereldkinderkankerdag. Ik heb daar ook een aparte kanjerkraal voor gekregen. Op deze dag wordt aandacht gevraagd voor de kindjes over de hele wereld die kanker hebben. Natuurlijk is het voor mij al niet leuk dat ik sommige dingen niet kan en elke dag tabletten moet slikken, maar met papa, mama en vico praten we er ook wel eens over dat we in Nederland dit allemaal toch maar wel kunnen krijgen. Als we in een arm Afrikaans land hadden gewoond was het met mij misschien wel heel anders gelopen... Ik ben daarom soms gewoon blij dat ik toch weer mijn tabletjes krijg, want die maken mij tenminste beter... Raar hè, dat je dan blij kunt zijn dat je elke dag chemo mag?

1. René Baltes:
    15 februari 2014
    Hoi Kai , tjonge je bent er maar allemaal druk mee. Sporten , school, ziekenhuis , iets leuks kopen voor mama ...... Geweldig man! Ik ben al jaren lid van KiKa , en dat zal ik ook altijd blijven :-)
  2. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    16 februari 2014
    Hoi hoi,
    wat fijn dat het zo'n goeie dag was op Valentine's day en je allemaal goed nieuws aan de dokter kon vertellen :-) En wereldkinderkankerdag is ook heel bijzonder. En gelukkig woon je inderdaad hier, hopen dat het voor alle kinderen ter wereld ooit beter zal zijn en het niet meer uitmaakt waar je woont!! Veel liefs voor jullie van ons allevijf!
  3. Opa en Oma Steenberg:
    16 februari 2014
    Een drukke maar mooie week gehad samen zo te lezen , en we zijn allemaal blij in Nederland te wonen waar ze jou Kai een goede behandeling kunnen bieden.
    Liefs en groetjes voor allemaal.
  4. Lotty van de Werfhorst:
    17 februari 2014
    Hoi Kai,
    Fijn dat alles zo goed gaat. Je mag inderdaad blij dat je in Nederland woont. Medicijnen innemen is niet altijd leuk, maar het helpt om beter te worden.
    Groetjes van mij.