En nu even 2 weken niets....

1 juli 2013 - Nijverdal, Nederland

We zijn weer thuis. Nadat Kai toch even wat plasmedicatie heeft gehad om de chemo er goed uit te plassen, waren we rond 16.00 uur klaar. Dat mocht ook wel, want we waren al om 7.00 uur weggereden en om 8.40 uur aanwezig op de poli in Groningen. Het uithalen van de naald uit de VAP ging geweldig, geen centje pijn vandaag! Na een goede terugrit, dit keer zonder mac donals of IKEA, waren we om 18.00 uur thuis, waar Erwin lekker eten voor ons klaar had staan. En nu heeft Kai dus even 2 weken vakantie! Natuurlijk gaan de tabletten en de bloeddrukverlager wel door, al mag die laatste in een lagere dosering en misschien binnenkort zelfs helemaal afgebouwd, maar even geen chemo's, bloed prikken, enz.  Over 2 weken eerst weer een beenmergpunctie. En gelukkig konden ze meewerken met onze vakantieplannen... Dat betekent dat we op vrijdag 19 juli, als papa die dag klaar is met werken, lekker samen voor 2 weken naar Drenthe kunnen. Kai moet dan in het middelste weekend wel 3 tot 8 dagen kuren in Groningen, maar hij kan er grotendeels wel bij zijn dus. En we kunnen daarna, zoals het er nu uit ziet, ook samen 4 van de 5 dagen naar het Sauerland naar de door Vico gewonnen vakantie. Goede vooruitzichten dus!

Het doorkijkje naar de toekomst bleek helaas alleen te kunnen gaan over de 4 kuren waarvan we al wisten dat die eraan zaten te komen. Hoe het programma er vanaf september uit gaat zien is ons nog niet bekend, dat hangt af van de risicogroep waarin we komen en die hangt o.a. weer af van het resultaat van de beenmergpunctie die over 2 weken wordt genomen. Kortom: de komende 6 weken weten we nog steeds niet in welke categorie we zitten en daarmee ook niet welk protocol eraan vast hangt... Protocollen blijken echt enorm verschillend te zijn voor de 3 groepen. Bij laag risico alleen thuis medicatie, bij midden groep elke week een poli-behandeling waarvan 1 keer per 3 weken in groningen en de andere 2 in Almelo, en bij hoog risico o.a. beenmergtransplantatie, waarbij de patiënt weken in een tent verzorgd wordt in totale isolatie...Toch nog even geduld hebben dus, want bij dit soort verschillen kunnen ze niet een gemiddelde aangeven...

Omdat we nu hopelijk even vrij zijn van allerlei opnames in ziekenhuizen en Kai het gewoon erg goed doet op dit moment gaan we even wat minder blogs schrijven. Niet van schrikken dus en niet allemaal gelijk weer elke avond bellen of er iets aan de hand is, geen bericht is in dit geval goed bericht!

1. Fam. Gemser:
    1 juli 2013
    Je hebt er hard voor gewerkt. Die vakantie heb je dan ook meer dan verdient. Jullie allemaal natuurlijk. Veel plezier en tot de volgende keer. We zijn trots op je.
    Groet familie Gemser
  2. Fam. Meijer:
    1 juli 2013
    Wat heerlijk dat er even geen ziekenhuisbezoekjes staan voor de aankomende twee weken, even lekker genieten van deze welverdiende rust.

Groetjes familie Meijer.
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    1 juli 2013
    Wat lekker jongens, even "rust".... En helemaal fijn dat jullie binnenkort van de vakantie gaan genieten :-)!! Het blijft dus nog wel even afwachten hoe verder... maar hee... eerst lekker genieten van dit stukje "rust"!!
    Veel liefs uit Deventer
  4. Emmy en Martin:
    1 juli 2013
    Genieten jullie maar lekker van deze rust.
    Een hele mooie vakantie.
    Groetjes
  5. Meneer Menno:
    2 juli 2013
    hallo hallo daar zijn we weer:
    Even een paar raadsels voor in de vakantie:
    Waarom praten papegaaien veel minder in februari?

Mopje:
    Een man komt bij de drogist: "Goedemiddag, heeft u brillen?"
    "Voor de zon?"
    Nee, nee, voor mezelf.

Het kan wel praten, maar niet vliegen. Rara, wat is het?

Wat heeft 4 poten en 64 tanden?
    Rara, wat is het?

Waarom spelen duizendpoten nooit voetbal?

Mopje: "Papa, papa, de afstandbediening heeft de waterpokken!"
    "Wat is dat nou voor onzin."
    "Heus, kijk maar, hij heeft al een paar rode knopjes."

Mopje: "Heb je goed geslapen?" "Hoe moet ik dat nu weten, ik sliep de hele tijd!"
  6. Fam. Roelofs:
    Hoi Kai,

Nog even een paar dagen school en dan..
    VAKANTIE!!!!!!!!

Beloof je dat je heel veel gaat genieten, samen met papa, mama, Vico en Mika?

Groetjes van ons
  7. Magda,Johan,Martijn,Julia:
    Hallo allemaal.

Fijn dat jullie nu een beetje rust hebben.
    Prettige vakantie.

Groetjes Magda,Johan,Julia.
    En van Martijn van uit New Zealand.
  8. Peggy en Aaron:
    2 juli 2013
    Wat een mooi vooruitzicht. Even bijkomen en niet meer geleefd worden door afspraken. En dan lekker naar Drenthe! Geniet ervan. Wij gaan pas een maand later en blijven ook in Nederland. Limburg om precies te zijn. Een park met veel zwembaden en met een kersvers A diploma (van Aaron dus, mijn A is niet bepaald kersvers meer....) wordt dat veel waterpret!!
  9. Sjakie:
    Lieve familie,

Eindelijk een aantal dagen rust, geen ziekenhuis of chemo. Geniet van de komende twee weken met jullie vijfjes. Heel veel plezier in Drenthe en we mailen nog wel wel. We hebben wel internet(wifi), maar geen mobielbereik.

Groetjes vanuit de rimboe van zuid oost kreta, Birgit, Robert , Stijn en brechje.

:-)
  10. Lizette:
    3 juli 2013
    Hele fijne vakantie samen! Echt verdiend. Even op adem komen na al het gereis en de vele emoties! Veel liefs,
  11. Jolijn:
    Hoi Kai.
    Hier een paar moppen.
    Mop:1.
    Jantje peutert met zijn wijsvinger in zijn neus.
    Moeder zij Jantje niet met je wijsvinger in je neus peuteren.
    Jantje zij met welke vinger dan wel.
    Mop:2
    Een man kwam bij de dokter.
    De man zij mijn neus is verstopt.
    De dokter zij dan gaan we hem toch zoeken.
    Mop:3.
    De olifanten gingen naar de muisen.
    De olifanten vroegen willen julie een potje voetballen.
    De muisen vinden het goed.
    Toen was de wedstrijd afgelopen.
    De olifanten zijden sorry.
    Dat wij de helft van julie spelers hebben plat getrapt.
    Maakt niet uit zijden de muisen.
    Want wij hebben jullie ook wel vlink aangepakt.

Kai, ik wens je een fijne vakantie.
    Groetjes van Jolijn
  12. Jolijn:
    Hoi Kai.
    Hier een paar moppen.
    Mop:1.
    Jantje peutert met zijn wijsvinger in zijn neus.
    Moeder zij Jantje niet met je wijsvinger in je neus peuteren.
    Jantje zij met welke vinger dan wel.
    Mop:2
    Een man kwam bij de dokter.
    De man zij mijn neus is verstopt.
    De dokter zij dan gaan we hem toch zoeken.
    Mop:3.
    De olifanten gingen naar de muisen.
    De olifanten vroegen willen julie een potje voetballen.
    De muisen vinden het goed.
    Toen was de wedstrijd afgelopen.
    De olifanten zijden sorry.
    Dat wij de helft van julie spelers hebben plat getrapt.
    Maakt niet uit zijden de muisen.
    Want wij hebben jullie ook wel vlink aangepakt.

Kai, ik wens je een fijne vakantie.
    Groetjes van Jolijn
  13. Nadieh Rutgers:
    4 juli 2013
    Hoi Kai,
    2 raadsels

raadsel 1:hoe lang is een chinees ?
    raadsel 2:er was eens een man die woonde op de 6de verdieping hij ging elke dag naar zijn werk savons kwam hij tuis eerst ging hij naar de 4de verdieping met de lift en toen ging hij verder met de trappen verder naar de 6de verdieping waarom ging hij eerst naar de 4de verdieping ?