Even slikken en weer doorgaan...

1 februari 2014 - Nijverdal, Nederland

Vorige week zaterdag was een dag waarop de traantjes rijkelijk hebben gevloeid. Kai had in zijn ogen een hele leuke wedstrijd gekeept. Erwin had echter even met de trainer gesproken en hij gaf aan dat Kai toch echt niet goed genoeg mee kan komen met F1. Ze hebben een erg goed team en zijn doorgegaan naar de eerste klasse of de hoofdklasse (geen idee, ik ben ook maar een balletmeisje...) en dat is voor Kai zoals hij nu conditioneel is net een stapje te ver. Voor iedereen lastig, maar de intentie van iedereen is goed: Kai kan nu beter even naar een ander team zodat hij wel lol in het spelletje houdt. Kai was eerst ontroostbaar. En wij vonden het ook erg sneu. Alle ouders wiens kind wel eens naar een ander team is geplaatst dan hij of zij zelf graag wil snapt wel wat we bedoelen... Maar Kai zou Kai niet zijn als hij dezelfde middag niet alweer de bekende glimlach om de lippen had. En als troost hebben we 's avonds hem laten kiezen wat we gingen eten. Dat werd gourmetten en nee, dit keer geen frikadellen... Ondertussen heeft Kai deze week even niet getraind. We zijn er bijna uit in welk team hij nu gaat komen, maar tot het helemaal rond is houden we het nog even voor ons. We kunnen alleen wel zeggen dat niemand deze zal hebben zien aankomen....

Verder had hij deze week sterrenshow op school. Ik ben woensdagochtend even gaan kijken. Hij was geweldig. Ze deden een soort holland's got talent. Kai speelde een amerikaans jurylid. Super grappig. Hij ging ook helemaal los bij de openingsdans en afsluitingsdans (zie foto). Maar ook de andere kids waren geweldig, super leuke optredens met echte zang, dans en zelfs een goochelact en goede presentatoren. Echt een groot succes.

Vico had maandagavond en dinsdag wat verhoging en dinsdagavond zelfs wat lichte koorts. Maar echt ziek is hij gelukkig niet geworden. Vandaag weer lekker gevoetbald, helaas wel verloren maar het was een leuke wedstrijd. Vanmiddag mocht Vico eigenlijk een kadootje uitzoeken omdat zijn stickervel voor het 's nachts droog blijven vol was! Hij koos ervoor om samen naar het zwembad te gaan. We hebben dus een heerlijke middag gehad in zwembad de kolk. Mika vond het ook echt geweldig, zo leuk om te zien...

Met Mika mocht ik woensdagochtend weer naar de helmspecialist. De helm is weer iets symetrischer rond gemaakt. Ik denk dat hij volgende keer helemaal symetrisch rond is. Zijn hoofdje ziet er weer prachtig uit, echt goed dat we doorgepakt hebben. En Erwin is vrijdagochtend weer met Kai (en Mika) naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken. De waardes waren wederom prima, dus lekker op dezelfde voet verder.

En net als het even weer een beetje lastig is komt er weer een leuke verassing: de aanvraag voor een weekje villa pardoes is goedgekeurd. Als we allemaal vrij kunnen krijgen gaan we vlak voor de zomervakantie een weekje naar dit prachtige huis naast de efteling. En woensdagavond komen ze van make a wish langs om te bespreken welke droomwens Kai heeft die ze willen proberen te gaan vervullen. Zal mij benieuwen wat daar uit komt, want Kai schiet alle kanten op met zijn ideeen. Van het schrijven van een liedje met john ewbank tot het zoeken van een panda in china en van het getraind worden door een echte ninja tot het ontmoeten van donald duck... Hadden we als eens gezegd wat een rare jongen die Kai is?

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    1 februari 2014
    Och, dat is inderdaad even slikken en NIET leuk Kai!! Maar je bent en blijft een topper en het komt allemaal wel weer goed, dat weten we zeker :-) Leuk om te zien dat je ook hele andere kwaliteiten hebt (zie foto), wisten we al natuurlijk, maar toch, hihi.. En goed van Vico zeg dat hij z'n stickervel vol had!! Ook al zo'n topper! En dan die kleine Mika, wat een mooi manneke zeg, heerlijk om te zien. Groetjes en liefs voor jullie allevijf!!
  2. Bianca Spoolder:
    2 februari 2014
    Hoi Kai, ik kan me heel goed voorstellen dat je ervan baalde, dat verhaal van de voetbal. Ben benieuwd welk team het gaat worden. Dit zal vast ook een leuk team zijn. Wat knap van Vico, goed gedaan jongen! En Mika zit erg schattig te spelen, echt zo van: laat mij maar lekker mijn gang gaan, ik vermaak mezelf prima. En wat mooi dat zijn hoofdje al zo mooi rond wordt.
    Maar dan die foto van Kai, wat een plezier heeft hij. Wat ben jij gegroeid of niet? Echt al een grote stoere jongen. Zo te horen hebben jullie nog een paar leuke dingen in het vooruitzicht. We zijn benieuwd welke Droomwens Kai gaat kiezen.

Groetjes, Peter, Bianca, Nienke, Anne-Fleur en Puck.
  3. Manita:
    4 februari 2014
    Hai Kai
    Vandaag was de kids club van fc Twente bij ons op school
    We hebben allemaal spulletjes gekregen
    Wil jij die hebben. Dan stuurt mama het wel op.
    Groetjes Yenthe (we kennen elkaar van Fleur)