Weer een druk dagje Groningen...

18 juni 2013 - Groningen, Nederland

Vaderdag was heerlijk! Na een gezellig ontbijtje in bed met zijn allen zijn we lekker vroeg vertrokken naar Emmen. Een hele mooie dierentuin, nog steeds! Jammer genoeg was het nieuwste gedeelte (animal experience met 3D-brilletje) niet toegankelijk voor rolstoelen (hoe kan dat nou...), maar verder hebben we een superdag gehad met het bekijken van al die mooie, leuke, grappige dieren.

Gisteren is Kai lekker de hele dag naar school geweest. Erwin is ook weer mee geweest naar Kai zijn laatste les schoolzwemmen. Voor zijn ziekte mocht hij bijna afzwemmen voor C. Helaas zit dat er nu niet in. Wel kon hij deze keer al 45 minuten in het water, en vrijwel alles zonder kurkjes, dus hij blijft aan kracht toenemen. 's avonds nog even naar de pannakooi, waar Vico en Kai samen papa hebben ingemaakt. Kai bewaakt dan het goaltje zodat papa er geen goal in krijgt en Vico scoort voor hen: een superduo...

En vandaag gingen mama en Kai samen op pad naar Groningen, terwijl Erwin thuis het front bewaakt heeft met Mika en Vico. Er viel veel te regelen in Groningen. Gelukkig was het bloed goed en mocht de kuur doorgaan, al is het HB alweer vrij laag en hangt Kai alweer tegen een bloedtransfusie aan. Helaas heeft Almelo dit keer de ontlasting gecontrolleerd op een verkeerd virus, dus we hebben nog steeds 0 kweekjes die bewijzen dat Kai al weken geen diarreevirus Rota meer heeft.... Dat betekende weer in afzondering en weer als laatste aan de beurt, want zo lang er geen bewijzen zijn worden we behandeld alsof we het wel hebben... Begrijpelijk, maar wel raar als je al weken geen virus meer hebt en iedereen je nog steeds benaderd met overjassen en speciale schoonmaakploegen op de ok.... Het aanprikken van de vap ging prima, en de ruggeprik ging ook weer prima. Kai heeft daar eigenlijk nooit veel last van tot nog toe, al is het natuurlijk niet niks... Verder is de fysiotherapeut geweest. We hebben oefeningen meegekregen om hem snel sterker te maken, hij moet met krukken gaan lopenen hij mag misschien voorafgaand aan de meerdaagse kuren even lekker zwemmen in het ziekenhuiszwembad.Volgens de fysio was het een combinatie van afname spiersterkte en wellicht wat neuropathie. Hij gaat het wel bespreken met de artsen, omdat hij het wel snel vond om al krachtverlies te hebben in de spieren. Zelf denk ik dat dat ook komt doordat hij zo verzwakt is destijds door dat stomme virus... Tenslotte is het gewicht bijna weer het gewicht dat hij hoort te hebben, dus dat is prima. Helaas nog wel door met de bloeddrukverlager, maar als dat moet, dan moet het.... De chemo die hij 's avonds slikt mag donderdag de laatste van worden ingenomen, dus daar is hij wel bijna klaar mee. In plaats van de mac hebben we de dag afgesloten met een klein hapje bij de Ikea... Ook lekker!

Kai had zich erg verheugd op de 2 weken vrij na deze week. Helaas was daarover nu goed en slecht nieuws. Het slechte nieuws is dat Kai maandag toch nog een hele dag naar Groningen moet (9.00 uur aanwezig zijn...) voor een chemokuur, het goede nieuws is dat de vapnaald dan vrijdag niet uitgehaald hoeft te worden en tot maandag kan blijven zitten. Betekent wel dat we op zondag naar Almelo moeten om bloed te prikken en we zondag horen of het wel of niet doorgaat maandag. Na die kuur is hij dan wel echt 2 weken vrij.

Op 9 juli dan weer een beenmergpunctie, op 12 juli gevolgd door de twee wekelijkse metrotrexaatkuren die steeds 3 a 4 dagen ziekenhuisopname betekenen (maar zelfs kunnen uitlopen tot 8 dagen opnames als je niet goed de chemo uitplast....). Ook het weekend midden in onze vakantie zal hij dan met 1 van ons beide opgenomen worden, maar dat weten we en dan heeft hij alsnog wel 1,5 week vakantie in drenthe voor de boeg, dus dat vindt hij tot nog toe prima... En als de planning niet een week verschuift door slechte bloedwaardes, dan kunnen we zelfs 4 van de 5 dagen naar onze door Vico gewonnen vakantie in het Sauerland!

Tenslotte hebben we vandaag de tijd vooral doorgebracht met spelletjes. Dit keer hadden we bij ons: Uno junior, Take 5 (van opa en oma) en Set (pas gekregen van tante Birgit en oom Robert, nu voor het eerst een paar keer gespeeld en ook erg leuk...). Ook heeft Kai zijn dikke boek uitgelezen van Geronimo Stilton en het geheim van dapper zijn. Dat heeft hij laatst gekregen van Bianca en Peter en de meiden, omdat ze vonden dat Kai wel heel erg dapper is. Kai heeft ondertussen ontdekt wat het geheim van dapper zijn is, en we hebben er een goed gesprek over kunnen voeren. Naast dat het gewoon geweldig leuk vormgegeven boeken zijn, met spannende verhalen voor zo'n jochie van 8 jaar zit er dus ook een voor deze situatie hele passende pedagogische boodschap in. Nu het boek uit is gaat mama het 's avonds weer voorlezen aan Vico, want hij vind deze boeken ook heel erg leuk!

1. Fam. Roelofs:
    Hoi Kai,

Wat fijn om te lezen dat jullie zoveel leuke dingen kunnen doen.
    We komen je tegenwoordig ook overal tegen !
    Wij vinden je een superkanjer!!!!!!!!!!!

Groetjes van jorian, lizanne, ton en Jolanda
  2. Opa en Oma Steenberg:
    Wat een leuke foto's .
    Na een lekker weekend en een weer druk Groningen programma even weer gewone dagen ?
    Samen veel sterkte weer , groetjes en liefs en hopelijk niet teveel last van de tropische warmte .
  3. Oma vinke:
    18 juni 2013
    Wat een drukke dag voor jullie in Groningen.Maar daarna lekker eten bij de Ikea dat hebben jullie wel verdiend. Jullie zijn kanjers.
    Oma en Opa.
  4. Janny Schoemaker:
    18 juni 2013
    Leuk dat jullie naar de dierentuin zijn geweest, Emmen is altijd erg leuk. Jelmar en ik gaan vrijdagavond 21 juni (de dieren naar bed brengen). Kai hou je taai en groetjes uit Nieuwleusen
  5. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    19 juni 2013
    mirthe: wat goed dat je al zolang in het water kan blijven en dat dierenpark emmen was vast ook leuk ! daar ga ik ook wel eens naartoe!!!!!
    groetjes mirthe en de rest
  6. Fam. Gemser:
    19 juni 2013
    Wat goed van je dat je al weer aan zoveel dingen mee kan doen. Van al die avonturen krijg je flink weer wat conditie. Die vader van je is ook wel een beetje een kruk als het over voetbal gaat. Maar ja, per slot van rekening praat je hier wel over kampioenen. Daar kan hij ook nooit tegen op. Maar hij is wel de allerliefste papa. Nou, dat was het dan weer. Succes en veel plezier voor de komende dagen.

Groetjes uit de Kokerjuffer.