Ik ben wel een beetje moe...

20 september 2013 - Groningen, Nederland

Gisteravond, toen papa en mama me nog even hadden laten plassen om 22.30 uur, ben ik lekker even bij ze in bed gaan liggen. Ze hebben me toen alle reacties op mijn blog voorgelezen. Dat vond ik heel fijn. Eigenlijk was het zo gezellig en we waren zo lekker aan het stoeien dat ik lekker bij ze in bed ben blijven slapen. Ik was al wel vroeg wakker, om 6.20 uur, maar dat kwam goed uit want ik moest toch voor 7.00 uur ontbijten omdat ik daarna nuchter moest blijven voor de operatie. Om 8.00 uur zijn mama en ik weggereden. Eenmaal in Groningen heeft eerst de mondhygieniste naar me gekeken, daarna de co-arts en daarna heeft Edith me, na wat geplaag, het vapje aangeprikt en wel 7 buisjes bloed afgenomen via het vapje. Toen hup naar Minke, die me de vincristine ingespoten heeft en de pegaspariganase  aangehangen heeft. Toen een hele grappige voorstelling van Bast en Snavel. Snavel, een kraai, wilde graag een papagaai worden en ik mocht hem een veertje aanplakken. En Bast was zijn lievelingsknuffel kwijt en ik mocht een opsporingspapiertje maken voor hem. Edith kwam nog even het geweldige bloedbeeld vertellen. ondanks alle chemo's zijn mijn leuko's gewoon 5, is mijn hb 8,4 en zijn mijn trombo's maar liefst 270!

Na de kuren hup naar de odbc waar ik me zelf heb aangemeld (waarom is mijn moeder eigenlijk mee? Ik kan alles wel alleen). Daar moesten we een uurtje wachten voordat ik aan de beurt was. Ik ging gewoon weer lekker slapen en de beenmergpunctie en ruggeprik waren zo gedaan. Ik wilde toen echter niet meer wakker worden. Ik was wel vrij snel uit de narcose maar heb me omgedraaid, de deken over mijn hoofd en lekker nog 45 minuten verder slapen. Daarna lekker de twee boterhammen gegeten die mama bij zich had met speculoos, mmmmmm, ik had ondertussen ook wel erge honger. Mama is toen gauw de medicijnen gaan halen bij de apotheek. Ze kwam veel te snel terug, ik wilde nog niet weg. Maar mama en de beide zusters besloten dat het echt tijd was voor het verwijderen van de naald uit de vap. Ik werd even boos en sloeg en schopte mama, maar daar had ik al snel spijt van. Ik moest even huilen en mama heeft me lekker geknuffeld en ook een klein traantje gelaten. Ik was daarna zo moe, ik wilde echt niet zelf lopen. De zuster heeft toen een rolstoel voor me gehaald en mama heeft me naar de auto gereden. Onderweg hebben we lekker gekletst en muziek geluisterd. Na het eten thuis zijn we nog een rondje gegaan met zijn allen. Ik had er erg veel zin in maar ben best wel moe. Daar wist mama een goede oplossing voor: lekker in de buggy van Joep. Tijdens het wandelen kwamen er heel veel rally auto's langs, super gaaf. Morgen gaan papa, Vico, overbuurman Bart en ik als Vip gasten naar de rally, Kaartjes via de stichting against cancer. Heb ik super veel zin in. Papa neemt de buggy mee en ik ben vanavond vroeg gaan slapen, zodat ik morgen lekker lang kan blijven...

1. Martine:
    20 september 2013
    Heel veel plezier morgen tijdens de Rally! Kun je de dag van vandaag even weer vergeten. Liefs uit Hellendoorn
  2. Gery (collega):
    20 september 2013
    Wat ben je toch een topper en veel plezier morgen.
  3. Oma vinke:
    20 september 2013
    lieve Kai Wij hopen dat je morgen niet zo moe meer bent en lekker kunt genieten van de rally. Ook papa en vico en bart veel plezier. groetjes van oma en opa
  4. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    20 september 2013
    Hoi Kai, wat fijn dat deze dag weer achter de rug is hè en je slaapt nu vast lekker... en morgen weer een leuke dag voor de boeg! Geniet er maar lekker van, samen met papa, Vico en de overbuurman, dat heb je wel verdiend! Veel plezier!!!
  5. Fam. Gemser:
    20 september 2013
    Veel plezier morgen. Je hebt hard gewerkt vandaag en daar staat een mooie beloning tegenover. Je papa heeft nog wel een mooi verhaal over Jos Verstappen en Francorchamps.
  6. Manita:
    Hey Kai!
    Wat hebben jouw ouders je eigenlijk een goede naam gegeven. Kai... Net als een "kei". Want dat ben je, een kei in vechten, een kei in vrolijk blijven, een kei in door blijven gaan met school en voetbal.
    Ik heb net een heleboel reisverhalen achter elkaar gelezen, ik liep een beetje achter. Maar tjonge wat is er in die paar weekjes een hoop gebeurd! Jij mag blijven voetballen, Vico heeft A, Mika is al aan t fruit. En het allerallerallerbelangrijkste... Jij zit in het laagste protocol (niet lachen hoor, zeg ik t goed?)!!! Nog steeds heel veel vervelende dingen die gaan gebeuren. Maar die kun jij wel aan. Je heet tenslotte niet voor niets Kai!
    Voor je het weet is alles achter de rug en ren je weer bij de F-jes rond met mooie rode krullen.
    Ondanks dat we elkaar niet zo goed kennen (mama kan wel vertellen waarvan) zijn we super-mega-trots op jou!
    Groetjes Raymond, Manita, Yenthe en Nyne
  7. Babette:
    20 september 2013
    Hé Kai, wat ben je toch een ongelooflijke stoere vent!
    Ik ben supertrots op je!
    Liefs, Babette
  8. Fam. Meijer:
    21 september 2013
    Nou Kai dit heb jij alweer mooi gehad en gelukkig is alles goed gegaan super!! Wij wensen jullie mannen heel veel plezier bij de rally maar dat zal wel goed komen met zo'n vip behandeling.

Lekker genieten samen!!

Groetjes Jurgen, Anita, Daan & Lynn
  9. De Opa en Oma van Nienke en Anne Fleur:
    21 september 2013
    Wat ben je toch een kerel,Kay.
    Groetjes van de Opa en Oma van Nienke en Anne-Fleur.
  10. Daan:
    22 september 2013
    Hoi Kai,

Ik hoop dat je niet meer zo moe bent en dat je een leuk dag hebt gehad bij de rally. Ik ben vrijdagavond bij de rally geweest en vond het cool!

Groetjes van Daan
  11. Janny Schoemaker:
    22 september 2013
    Ik hoop dat je genoten hebt van de rally. Hou je taai en doe de groetjes aan mama, papa en je broertjes.

Janny Schoemaker
  12. Adriaan Bennen:
    23 september 2013
    Hoi Kai,
    Mooi dat het vrijdag allemaal goed is gegaan. Best wel zwaar en spannend, maar je hebt het weer gehad! Hoe was de rally afgelopen zaterdag? Ik zag mooie beelden op RTV Oost. Hebben jullie nog mooie foto's gemaakt? Ik ben benieuwd. In Assen heb je zelf toch ook nog in zo'n auto gezeten? Moesten Vico en jij afgelopen zaterdag ook nog voetballen of hadden jullie daar geen tijd meer voor?

Groet Adriaan
  13. Lotty van de Werfhorst:
    23 september 2013
    Hallo Kai,

Ik hoop dat je hebt genoten van de rally. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. Hou je taai.

Groetjes Lotty