WAUW!

11 november 2014 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Vanochtend om 6.50 uur ging onze wekker: Mika vond dat het tijd was om de dag te beginnen.... Na even wat knuffelen en spelen mochten we ons om 8.00 uur melden voor het ontbijt. En niet zomaar een ontbijt samen met alle andere gasten. Nee, Kai is deze dagen een echte VIP en daar hoort een ontbijt bij in de sjieke captains club. Gelukkig voelt hij zich nog niet te goed voor ons en mogen wij, zijn nederige onderdanen, ook mee eten. Veel teveel lekkere dingen zeg. Vico heeft zich zat gegeten in croissantjes en danoontjes en volgedronken met melk, actimel en appelsap, Kai ging voor croissantjes, pannenkoeken, cornflakes en uitgebakken spek vergezeld van een lekker bakje Caramel thee en appelsap en Mika at heerlijk fruit, een pannekoekje, een plakje kaas en een croissantje samen met wat warme melk (wat papa en mama allemaal gegeten hebben blijft geheim...). Na het ontbijt hebben we snel de spulletjes bij elkaar gepakt en wilden we op weg naar de parken, toen plots kapitein Haak in de lobby stond.... Een foto, knuffel en handtekening later gingen we dan op pad. Door de VIP- behandeling mochten we al voor openingstijd de Disney studio's in om alvast wat leuke attracties te doen. Voor we het wisten was het 11.30 uur: tijd voor de verrassing. We werden een apart kamertje ingeleid, moesten even wachten, toen werd er geklopt en..... Plots stond Donald Duck in onze kamer! Kai vond het fantastisch! Donald was zoals altijd ondeugend en mega grappig, hij wond iedereen om zijn vinger. Kai had een mooie tekening voor hem gemaakt en daar was Donald heel blij mee. Ik vond het ook erg leuk. Naast het feit dat het geweldig is om je 3 kinderen zo vrolijk te zien zat Donald ook een beetje met me te flirten en kreeg ik stiekem een kusje toen Erwin even niet keek. Als er niet zoveel meer met je geflirt wordt als getrouwde en niet meer zo piepjonge vrouw neem ik maar op de koop toe dat degene die met me flirte een eend was.... Kai was -en is nog steeds-  in de wolken. Hij vroeg me hem te knijpen zodat hij zeker wist dat hij niet droomde en noemt dit zijn mooiste reis ooit. Gelukkig werd er ook voldoende aandacht gegeven aan Vico en Mika, dus geen jaloerse gezichten. Na een lekkere lunch (pizza's met salade en een ijsje) hebben we de rest van de middag allerlei attracties gedaan in het Disney park, steeds zonder wachttijd via de rolstoelingang.... Zo luxe... En ook 2 keer de parade gekeken. Heel erg mooi. De figuren die het pasje zagen bij Kai om de nek kwamen even extra knuffelen met Kai en Vico. Om 18.00 uur gingen we lekker uit eten in een buffet restaurant. Nadat we ons buikje rond gegeten hadden gingen papa, Mika en Vico vast terug naar het hotel. Mika had gisteren zo'n 4 a 5 uur minder geslapen dan normaal en ook vanmiddag zat er niet meer in dan een dutje in de buggy. Hij verdiende een lekker bedje redelijk op tijd. En Vico was ook moe. Kai en ik hebben samen nog aardig wat attracties gedaan en om 21.00 uur de show Dreams nog een keer gekeken. Nu zijn we nog wat aan het nagenieten met zijn 4-en en gaan zo weer lekker slapen om morgen nog 1 dag heerlijk er tegenaan te gaan.... Welterusten!

PS foto's opladen lukt hier niet, dat volgt in Nederland...