Viva la France

17 juli 2014 - Nijverdal, Nederland

Na een heerlijke week bij villa pardoes zouden we met de vouwwagen verder trekken naar het noorden van Oostenrijk, niet al te ver, wel lekker in de bergen. Maar de weersverwachtingen waren niet zo gunstig voor het gebied waar wij naartoe wilden. Als we echt mooi weer wilden hebben, moesten we toch echt iets verder rijden. Ach, en toen we dat eenmaal bedacht hadden, waren ook plots andere landen weer bereikbaar. Logisch dus dat we uiteindelijk in Embrun in Frankrijk uitkwamen. Nou ja, voor ons zijn dat soort beslissingen in ieder geval wel logisch...

Helaas viel het weer hier toch wat tegen. De werkelijkheid kon niet tippen aan de weersverwachtingen. We hebben zelfs een nacht gehad van 5 graden, en dat is voor een klein menneke als Mika wel een beetje koud... Gelukkig hebben we wel een paar dagen 'bikiniweer' gehad hoor... En helaas liet de gezondheid het weer wat afweten. Mika was wel weer beter, maar nu heeft Vico een paar dagen koorts gehad en had Erwin, door een fikse verkoudheid, heel erg veel last van oorpijn. Hij kan altijd al moeilijk klaren en nu lukte dat bij een bergafdaling gewoon niet. Daardoor kreeg hij extreme oorpijnen. Dus we zijn wat vaker op de camping blijven hangen. Eigenlijk niets voor ons, maar stiekem was het wel een keer erg lekker. Heerlijk veel spelen met Mika, die daardoor weer erg veel heeft bijgeleerd. Hij kan zelfs een. Paar pasjes losl lopen en kletst ons de oren van de kop... Dinsdag zijn we weer terug gekomen van al met al toch een prima geslaagde vakantie.

Gisteren was namelijk weer de jaarlijkse racedag van against cancer, en daar moesten de grote mannen perse bij zijn. En ik kan je vertellen, het was weer fantastisch! Heerlijk racen in de coolste auto's, lekker struinen tussen leger tanks, politie auto's en brandweerwagens, racen in een dakar auto en genieten van een suikerspin, een patatje of een blikje cola. Super! En helemaal vet cool dat Ralph Mackenbach ook nog optrad, vonden de kids echt top. En mede mogelijk gemaakt door opa en oma Vinke, die even een dagje op Mika wilden passen. Dank!

En oh ja, we hebben alweer een vakantie gewonnen. Dit keer gaan Kai, Vico en ik eind juli 3 dagen zeilen met Krekt Sailing. Er werden 2 keer 3-dagen verloot onder mensen die zich daarvoor hadden opgegeven bij against cancer. Papa moet dan wel weer werken dus kan niet mee, maar opa en oma Vinke wilden wel op Mika oppassen en dus heb ik ons gewoon maar opgegeven, je weet tenslotte nooit.... En tot onze grote verbazing werden wij als eerste uit het loterijpotje getrokken. Echt gaaf!

Nu eerst nog even genieten van het mooie weer op de camping in De Lutte, bij Bianca, Peter, Nienke en Anne-Fleur. De was is weer klaar en alles is weer ingepakt, dus als Mika weer wakker is gaan we weer op pad. Pluk de dag!

1. Adriaan Bennen:
    17 juli 2014
    Jullie hebben het maar druk met jullie vakantie! Toevallig zat ik gisteren naar TV Drenthe te kijken toen ik ineens een interview zag met Kai en Vico. Vroeg me af wie het snelste was met karten? Op de televisie kon ik wel zien dat het een zeer geslaagde dag was! Nu nog lekker zeilen las ik. Waar gaan jullie zeilen en blijf je op de boot slapen? Wens jullie al vast veel plezier! Groet Adriaan
  2. 18 juli 2014
    Het klikt allemaal goed lekker genieten . Nog een fijne tijd in Denekamp gr liefs uit Sneek