Vampier Kai op zoek naar bloed...

11 juni 2013 - Almelo, Nederland

Gisteren is Kai samen met papa naar het ziekenhuis in Almelo geweest om via een vingerprikje zijn bloed te laten onderzoeken. Dit moet om te kunnen bepalen of hij vandaag mocht starten met de chemoreeks van deze week. De gegevens worden met spoed gefaxd naar Groningen. Tussen 12.00 en 16.00 uur zou Groningen ons bellen wat de uitslagen waren. Om 16.10 heeft Erwin zelf maar gebeld... De kuur mocht doorgaan, maar de trombo's en het hb waren nu zo laag, dat hij toch wel een bloedtransfusie moet vandaag. Het bloed zou zijn besteld. Komen we vandaag hier, hebben we zelf vergeten de spuit met chemo mee te nemen. Wat stom van ons... Straks dus even op en neer naar Nijverdal... Dan maar beginnen met de bloedtransfusie. Blijkt dat Kai zijn bloed ook eerst gecontrolleerd moet worden op kruisbestuiving. Dat had niemand verteld, dus dat moet eerst ook nog. Gelukkig komt er bloed uit de vap, dus dit is geen extra vervelende handeling. Kost wel tijd. Zeker als blijkt dat er toch nog geen bloed besteld is... Dat moet eerst bestraald worden en moet uit Enschede komen, dus dat duurt 1,5 uur extra.... Nu zit Kai dan eindelijk aan het bloed en dat duurt ongeveer 4 uur. Daarna nog de chemo die papa even heeft opgehaald. Dus maar weer spelletjes doen en een filmpje kijken... Na 4 boterhammen met smeerkaas snoept hij nu lekker een bounty.

Kai is trouwens wel toe aan de 2 weken rust die we binnenkort hebben. Zondag had hij al echt een 'prednisonbuitje', waarbij hij heel erg boos werd en niets wilde. Vandaag bij het aanprikken van de vap ook. Hij schreeuwde, sloeg, probeerde te bijten en riep dat hij niet ziek wilde zijn. Erg sneu. Gelukkig van korte duur, als de vap is aangeprikt is het alweer over. Het komt ook voort uit angst voor de vervelende ingrepen die er steeds gedaan worden. En dan gaat het niet eens om het aanprikken van de vap, maar om het plaatsen van de pleister die er dus vrijdag ook weer af moet...

Mika moest vandaag trouwens ook naar de dokter, daarom is mama ook met een eigen auto naar het ziekenhuis gereden. De dokter heeft Mika, die nu 4 kilo weegt en 54 cm lang is, helemaal goedgekeurd. Hij hoeft ook niet weer te komen in het ziekenhuis. Na de controle besluiten we dat papa nu even lekker naar huis mag met Mika en dat mama in het ziekenhuis blijft.

En tenslotte nog wereldnieuws over meneertje Vico: gisteren is mama met hem naar de zwemles geweest en wat denk je: hij mag door naar blokje 4! Wat een topper!

1. Babette:
    11 juni 2013
    Ik vind jullie allemaal TOPPERS!!!!!!!!!!!!!
    Babette X
  2. Opa en Oma Steenberg:
    11 juni 2013
    Vico top dat je nu naar blok 4 mag met zwemmen , goed hoor .
    Fijn dat Mika lekker groeit , en niet terug hoeft naar de ziekenhuisarts.
    En Kai wat een pechdag voor jou , maar je kennende ben je dat weer snel vergeten, we wensen je voor morgen weer heel veel sterkte , liefs en groetjes
  3. Miranda:
    11 juni 2013
    Go Vico go!!! Goed bezig jongen!
    En Mika ook al zo'n kanjer!
    Allemaal kanjers zijn jullie

xxx
  4. Peggy en Aaron:
    11 juni 2013
    Dag Kai, ik word al geirriteerd als de kapper te lang aan mijn haar frutselt. Dat jij met al die prikken, pleisters, onnodige wachturen en ander gedoe ook af en toe uit je bol gaat lijkt me heeeeel normaal. Vreet ze maar op!!!!