De uitslag is binnen: so far so good!

24 mei 2013 - Groningen, Nederland

Net even kort gesproken met professor De Bont: Kai heeft op de bewuste dag 33 een volledige remissie behaald! Dat betekent dat op dit moment de slechte leukocyten volledig uit zijn bloed zijn, uit zijn beenmerg zijn en dat de microscopische restdeeltjes ook onder de waarde zijn die men wil zien: niet aantoonbaar meer aanwezig. Dit houd niet in dat het helemaal weg is, zoals men vroeger dacht. Toen stopte men met kuren en kwam het net zo hard weer terug. Tegenwoordig weet men dat we gewoon wel 2 jaar moeten kuren om zeker te zijn dat wat weg is ook niet meer terug komt...

Verder is ook bekend dat hij geen chromosomale afwijkingen heeft die ertoe leiden dat hij nu opgeschaald moet worden naar de hoog risicogroep. Hij heeft wel chromosomale afwijkingen, maar volgens dokter de Bont heeft iedereen die als je maar goed genoeg zoekt... Het zijn i.i.g. geen afwijkingen die tot een andere behandeling moeten doen besluiten. Op dit moment behandelen we hem dus verder in de medium risicogroep.

Vandaag werd duidelijk dat dit nog geen definitieve indeling in deze groep is, dat gebeurt blijkbaar toch niet nu maar bij het volgende meetpunt, waarschijnlijk als hij de tweede metrotrexaatkuur krijgt. Dat betekent dat we op de definitieve indeling nog 6 a 7 weken moeten wachten. Op dit moment is er echter geen enkele aanleiding om ons zorgen te maken over de uitslag dan, tot nog toe reageert hij perfect op alles en is men alleen maar tevreden.

Kai heeft gisteravond weer veel gegeten en vanochtend in de auto 3 witte bolletjes met gebakken eitjes. Naarmate we dichter bij Groningen kwamen werd Kai vermoeider en hij kreeg hoofdpijn. Nu ligt hij weer te slapen, terwijl ondertussen de eerste chemo van vandaag inloopt (aspariganase). Dit duurt 1 uur, waarna gelijk de tweede chemo wordt toegediend (cyclofosfamide). Dat duurt ook 1 uur, maar daarna moet hij minstens 6 uur spoelen. Het wordt dus een lange dag en een latertje! Maar dat geeft niets, want we hebben tot nog toe het beste nieuws gehad dat er onder deze omstandigheden te krijgen was, dus wij zijn hoopvol!

1. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Lieve allemaal,
    wat een geweldig & fantastisch nieuws!!!! zat op m'n werk even m'n mail te checken en zag dit verslag. Geweldig!!!!!! Kai, we zijn supertrots op je en lieve Erwin & Manuela, dit is toch het beste nieuws wat je kunt horen op dit moment!
    Hele dikke knuffel van ons allevijf!!
  2. Miranda:
    24 mei 2013
    Jippie traantjes van het goede nieuws hier (heel stiekem want ik zit op mijn werk)
    xxxx
  3. Gery (collega):
    Hoi familie,

Wat fantastisch nieuws vandaag...sterkte met de kuren en hopelijk een rustige weekend.

Groeten
  4. Fam. Gemser:
    24 mei 2013
    Geweldig nieuws voor jullie allemaal. Wat een fijn gevoel. We zijn apetrots op je geweldige vechtlust en alle liefde die van je van je papa, mama en broertjes krijgt. Op naar de volgende stap! Het gaat helemaal goed komen. Je bent onze held.
    Groetjes en een knuffel van familie Gemser
  5. Fam. Roelofs:
    Hoi allemaal,

Dat is nog eens nieuws waar we op zitten te wachten!!!

Lieve groetjes,

Jorian, Lizanne, Ton en Jolanda
  6. Birgit en Robert:
    Lieve familie
    Wat een fantastisch nieuws!!
    Wij zijn erg blij.
    Dikke knuffel Robert Birgit Stijn en Brechje
  7. Debbie:
    24 mei 2013
    Geweldig nieuws!!! Nog een lange weg te gaan, maar wat een opluchting! Dikke knuffel! Xxx Debbie
  8. René Baltes:
    24 mei 2013
    Kijk daar word ik nou ook weer heeeeeel vrolijk van . :-)
  9. Babette:
    24 mei 2013
    De tranen schieten me in de ogen. Wat een geweldig nieuws!!
    Kai, je bent een topper!
    Liefs,
    Babette
  10. Loraine:
    Hallo,
    ook bij mij tranen van blijdschap, wat een super nieuws, ook loraine is helemaal blij met dit nieuws, we wensen jullie een goed weekend, en hopen jullie snel weer te spreken, liefs Loraine, Linda, Roy en cas
  11. Bianca Spoolder:
    24 mei 2013
    Jeetje, wat een opluchting, wat een goed nieuws zeg! We zijn heel blij voor jullie. En wat goed om te lezen dat het eten ook beter gaat en dat Kai weer wat opknapt. Wat een dappere kanjer ben je toch, Kai!!

Knuffels van Nienke, Anne-Fleur, Peter en Bianca
  12. Bimi:
    24 mei 2013
    Geweldig!!!! Woorden schieten eigenlijk te kort, wow... Dat was voor jullie een spannende dag. Emoties zitten hoog bij ons, de kinderen zijn vooral heel blij! Geeft vast veel moed om de reis verder op te pakken. Nou Kai je bent samen met papa en mama een kanjer!
    Liefs van ons.
  13. Jolanda W.:
    24 mei 2013
    Top! Wat een goed nieuws: hou dit gevoel vast! Samen met elkaar van genieten.
    Hartelijke groet,
    Jolanda
  14. Emmy en Martin:
    24 mei 2013
    Kai zie maar je bent een kanjer en jij bent de grootste kampioen!
    Heel veel succes vandaag.

Groetjes
  15. Peggy en Aaron:
    24 mei 2013
    Pfffeuw. Het beste nieuws haalbaar onder deze omstandigheden. Wat een opluchting!!!!
  16. Thijs Nieland:
    Super goed nieuws !!!
    Wat zijn we toch trots op jou Kai, en mooi dat het eten ook weer wat beter gaat laat je maar lekker verwennen door Ine en je moeder met alle lekkere dingen die zij elke keer weer bedenken je bent een kanjer.
    Ik moest van Thijs nog even zeggen dat ze gisteren kampioen zijn geworden met F2.

Groetjes Thijs,Mart,Peter en Esther.
  17. Marcel, Miranda, Tessa en Mike Eilders:
    Kippevel! Geweldig nieuws! Mike begon gelijk voor jou te juichen Kai ! Je
    moet nog nare behandelingen ondergaan maar met dit goede nieuws in je achterhoofd hopen wij dat je het goed volhoudt.
  18. Karla en Dick:
    24 mei 2013
    Dat is inderdaad heel goed nieuws en geeft moed voor het vervolgtraject. Geniet even van dit moment. De weg is nog lang. Wij wensen Kai en zijn familie (incl. opa's en oma's !!) heel veel sterkte. Wij volgen de ontwikkelingen met spanning.
    Groeten van Karla en Dick.
  19. Jasper Kolman:
    24 mei 2013
    Nou een kanjer ben je echt. Wat een goed nieuws! Laat je lekker verwennen door iedereen. En papa en mama natturlijk ook want jullie doen het toch wel samen met jullie topper. Een goed weekend gewenst met elkaar! Groetjes, Jasper, Eline, Rogier en Barry en Merte
  20. Ruben:
    24 mei 2013
    Super goed nieuws, wat zijn we blij.
    geniet van deze mooie dag!
    Ruben, Noor, Bram en Marleen
  21. Fam. Meijer:
    24 mei 2013
    Joehoe, wat een geweldig nieuws, dit is wat iedereen heeft gehoopt voor jou, super!! Op naar het volgende traject maar met dit in jullie achterhoofd gaat het hopelijk helemaal goed komen!! Fijn weekend maar dat gaat vast goed komen!!

Groetjes Daan, Lynn, Jurgen en Anita.
  22. Cisca:
    24 mei 2013
    Jippie! Top nieuws! Geniet van deze mooie uitslagen! Er komen nog zware periodes maar jullie knokken je er samen doorheen, het is allemaal voor een goed doel! Kai je bent een KANJER!!!!
  23. Opa en Oma Steenberg:
    24 mei 2013
    Prachtig toch. heel mooi nieuws , een overwinning voor Kai , onze KAMPIOENKANJER .
    Allemaal een knuffel.
  24. Opa en Oma Steenberg:
    Dat is pas goed nieuws.
    Jij bent onze KAMPIOENKANJER KAI.
    Allemaal een dikke knuffel en een goede reis terug.
  25. Manita:
    24 mei 2013
    Wat een goed nieuws! We leven allemaal op een afstandje mee met jullie en hadden van Claudette al begrepen dat vandaag een hele spannende dag was. Wat een superbegin van een lang en moeilijk traject. Dit geeft moed.
    Kai, je bent een kanjer!
  26. De Opa en Oma van Nienke en Anne Fleur:
    24 mei 2013
    We hebben ook net het goede nieuws gelezen. Wat fijn voor jou en voor allemaal. Groetjes en een knuffel want die heb je wel verdiend!
  27. Daan:
    24 mei 2013
    Wat een ontzettend goed nieuws! En wat fijn om te horen dat je weer wat opknapt en dat je eetlust weer wat terugkomt.
    Kai, je bent een kanjer!

Groetjes van Daan, Luuk, Marit, Robert en Krista
  28. Fam. Ruis:
    24 mei 2013
    Wat een goed nieuws! We zijn super blij voor je (jullie)!!!

Rick, Leanne, Niek en Linde.
  29. Martine:
    24 mei 2013
    Lieve Kanjers, Wat ben ik geschrokken toen ik jullie zag op de oncologiepoli. Het drong me later pas door. Liever elkaar elders getroffen. Gelukkig, top nieuws! En we willen jullie heel veel sterkte en kracht toewensen voor de gehele behandeling. Mochten jullie behoefte hebben om contact te hebben / vragen of even een bakkie doen zijn jullie altijd van harte welkom. En misschien vind Kai het fijn om contact te hebben met Danisha over de Leukemie.
    Lieve Groetjes,
    Martine en Danisha Legebeke
  30. Martine:
    Hoi Kai,
    Ik zag net je foto en zei "die ken ik".
    Heel veel sterkte, je bent net z'n kanjer als mijn zus.
    Zet hem op!!
    Lysanne Legebeke
  31. Juf Jacqueline:
    24 mei 2013
    Ik doe nu in m'n eentje de wave voor jou Kai! Staat een beetje gek hoor, zo'n juf die met de handen in de lucht gaat staan en weer zitten. Sssst, niet verder vertellen......
  32. Lizette:
    25 mei 2013
    Bij elk berichtje krijg ik een knoop in mijn maag door alles wat jullie meemaken en die lieve Kai die vecht ( en boven komt!). Jullie gedrevenheid en liefde is te lezen tussen elke regel in! Hartstikke fijn dat het zo goed gaat! Ben erg blij dat er zulke grote stappen zijn gemaakt! Hoopvol voor jullie allemaal! Dikke kus!!!
  33. Piet en lies:
    25 mei 2013
    hoi lieve mensen wat een ontzettend goed bericht.ik heb wel even een traantje gelaten van blijdschap jullie hebben nog een lange weg te gaan maar samen kunnen jullie dit aan ik vind jullie kanjers een dikke knuffel voor jullie allemaal
    oom piet tante lies
  34. Lein:
    Hoi Kai,

Wat een goed nieuws! Fijn om te zien dat je wat opknapt. Heel veel sterkte en de groetjes aan je pappa en de rest van je familie!

Marjolein
  35. Nadieh:
    27 mei 2013
    Hoera! Wat een fijn nieuws, zo'n goede uitslag! Wat een TOPPERS zijn jullie Steenbergers. Nadieh was blij je weer even te zien op school, vanochtend. Ze was zelf even niet lekker en ging net naar huis, toen jij kwam.
    Nadieh, Nils, Bastian, Edwin en Sandra Rutgers
  36. Manu:
    28 mei 2013
    Super top goed bericht. Denk veel aan jullie.
    Liefs Manuela B.