That's what friends are for...

23 maart 2014 - Nijverdal, Nederland

Al weken stond er bij gisteren in de agenda: niets plannen! Erwin had het erin gezet, maar wilde niet vertellen waarom en van wie hij dat moest. Pas een avond van tevoren vertelde hij dat 'we' allemaal om 13.15 uur gegeten moesten hebben en klaar moesten staan. Hij liet verder echt helemaal niets los.

En gisteren om 13.15 uur was het dan zover. Eerst kwam Claudette aangewaaid, eerst nog met een smoesje. Maar snel daarna kwamen Babette en Monique ook en toen werd het duidelijk: de meiden gingen mij ontvoeren voor een heerlijke ontspannen meidendag. Na eerst even gehuild te hebben van ontroering dat deze geweldige vriendinnen dit voor me bedacht hadden, heb ik me er maar aan overgegeven.

Eerst reden we naar Zutphen, waar we de stadswandeling vanwege de regen maar vervangen hebben voor shoppen, thee drinken, arretjescake eten en nog meer shoppen. Ik heb 3 leuke nieuwe boeken gescoord (uit een tweedehandswinkeltje die de opbrengsten doneert aan 3 goede doelen voor kwetsbare vrouwen in India) en een prachtige ketting.

Daarna gingen we naar een massage- en reikipraktijk. Daar konde we kiezen tussen een massage, reiki behandeling of voetreflexmassage. Aangezien ik altijd al veel last van de voeten heb en het afgelopen jaar nog veel meer last heb gekregen, koos ik voor het laatste. Het was heerlijk ontspannend en mijn voeten voelen een stuk soepeler en minder pijnlijk aan. Verder kon de masseur via mijn voeten voelen waar nog meer aan gewerkt kon worden in mijn lijf, en dat was wonderbaarlijk kloppend met de werkelijkheid... Ook de andere meiden genoten.

Volledig ontspannen sloten we daarna de dag af in een heerlijk Marokkaans restaurant. Och och och, wat was dat lekker.... En super gezellig om zo samen met elkaar weer eens een ouderwets dagje door te brengen.

Meiden: ik vond het top! Ik heb heerlijk genoten, van de activiteiten, het eten maar vooral van elkaar en van de gedachte dat jullie dit speciaal voor mij geregeld hebben! O

1. 23 maart 2014
    Geweldig Manuela dat je zulke geweldige vriendinnen hebt dat heeft iedereen nodig . En ook geweldig dat je zo genoten hebt gr liefs Gert en Lidy
  2. Babette:
    23 maart 2014
    Het was supergezellig Manuela en je hebt het meer dan verdiend!
    Babette x
  3. Fam. Gemser:
    23 maart 2014
    Lieve Manuela, ik vind het super leuk dat de verrassing voor
    jou zo goed gelukt is. Groetjes van Monique
  4. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    23 maart 2014
    Wat een kanjers toch die vriendinnen van jou!! En inderdaad, helemaal verdient na zo'n hectisch jaar. Fijn dat je zo heerlijk genoten hebt :-)!!
    Veel liefs van ons!!
  5. Claudette:
    24 maart 2014
    Gelijk weer ontroerd als ik dit lees.
    Het was een top geslaagde dag en zo fijn dat we dit voor je konden doen.
    Met liefde gedaan, je hebt het verdiend
  6. Oma vinke:
    24 maart 2014
    geweldig dat je vriendinnen dit voor je gedaan hebben.wat een leuke verrasssing.