Super Kai

1 juli 2013 - Groningen, Nederland

Nadat we zaterdagavond met zijn allen de verschrikkelijke ikke-film hebben gekeken, was het zondag weer tijd voor nieuwe dingen. Kai heeft ons allemaal verrast met alles wat hij deze dag weer heeft geprobeerd. Zo begon hij de ochtend met steppen, gevolgd door een fietstochtje op de kleine fiets van Vico. Dat gaf zoveel zelfvertrouwen dat hij zijn evenwicht weer goed heeft, dat hij daarna ook op zijn oude grote fiets en daarna op de nieuwe allergrootste fiets heeft gefietst.

Mama is eerst met Kai vroeg in de ochtend naar Almelo gereden voor weer een keer bloed prikken... Kai had er deze keer wat moeite mee, omdat er een prik apparaatje werd gebruikt dat hij niet kent. Gelukkig was de boze bui snel weer over. Daarna kregen we visite van Joke, de nicht van papa. Ze kwam gezellig kraamschudden en nam een stoer kledingsetje mee voor Mika (voor volgend jaar zomer... Joke en kledingmaten voor kids...) en voor Kai en Vico leuke kwartetten. In de middag zijn we de verjaardag gaan vieren van Bianca. Kai, Vico, Nienke en Anne-fleur hebben zoals altijd weer superleuk gespeeld. Ze hadden allemaal nieuwe bordspellen die uitgeprobeerd moesten worden.  En daarna besloot Kai dat hij ook wel weer op de trampoline kon! We hebben gezellig meegegeten en de jongens gingen daarna thuis moe maar voldaan naar bed.

Vandaag is het dan eindelijk zo ver: de waarden waren gisteren goed genoeg om de kuur te mogen hebben vandaag. Hij zat met alle waarden net op het randje: de bloedplaatjes (trombo's) moesten 50 zijn en waren 52, de neutrofielen moesten 0,30 zijn en waren dat ook precies. Kai heeft nu net zijn chemo gehad en moet nu nog 5 uur spoelen (dan gaat er veel water door het infuus zijn lijf in waardoor hij de slechte stoffen waar je last van kan krijgen uit plast). Straks nog even bespreken hoe we nu de vervolgkuren kunnen plannen in combinatie tot onze vakantie. En hopelijk is er ook tijd om samen even te bespreken hoe het nu verder gaat na de 4 kuren waarvan we zeker weten dat we die voor de boeg hebben. We hebben namelijk geen idee hoe het na dit blok verder gaat en zijn er ondertussen wel aan toe om daar een beetje inzicht in te krijgen...

1. Oma vinke:
    Lieve Kai.
    Wat goed dat je dat allemaal al weer gedaan hebt.
    Wij zijn erg trots op je.
    Je bent een kanjer.
    Knuffel van Opa en Oma
  2. Karin:
    1 juli 2013
    We zagen je gisteren fietsen Kai en wat ging het goed!! Onze kids riepen vol enthousiasme: mama kom eens kijken, Kai fietst alweer!! Ze waren helemaal trots op je en wij ook. Super dat het nu zo goed gaat!
    Groetjes, fam. Koudstaal
  3. Martine:
    Hé lieve Kai,
    Stoer van je het fietsen!! Veel sterkte vandaag in het UMCG doe ze de groetjes van Danisha! We denken veel aan jullie en Lysanne en Danisha en Ryan vragen elke dag naar Kai en we kijken samen naar je blog. Hoop zo voor jullie dat jullie duidelijkheid krijgen en nog even met elkaar op vakantie kunnen. Liefs uit Hellendoorn
  4. Miranda:
    1 juli 2013
    zooo Kai! je gaat goed!! toi toi toi voor vandaag verder

xxx ons
  5. Opa en Oma Steenberg:
    1 juli 2013
    Nog even goed laten spoelen, horen hoe ze het verder van plan zijn in Groningen .
    Eindelijk dat weer achter de rug, en weer lekker naar huis.
    Liefs en groetjes voor jullie allemaal.
  6. Loraine:
    1 juli 2013
    Super kai, goed om te lezen dat dit allemaal al weer een beetje gaat, sterkte voor vandaag!
    Groetjes de koelentjes
  7. René Baltes:
    1 juli 2013
    Geweldig man ...... Helemaal super dat je het zo goed doet !