Snotterige bende

22 februari 2014 - Nijverdal, Nederland

We kregen vorige week een leuke mail. Toen we in oktober op vakantie waren in de eifel zijn we tussen alle ziektedagen door 1 dag op pad geweest naar wildpark hellental. Daar werden Kai en Vico benaderd door 2 Duitse studenten multimedia. Zij maakten een reclamefilm voor het park en vroegen of de jongens er ook in mee wilden spelen. Dat vonden ze natuurlijk wel erg leuk. Deze week ontvingen we het filmpje per mail. Super leuk. Ook wel confronterend omdat Kai toen echt nog een megabol gezichtje had.

Deze week stond in het teken van verkoudheid. Mika had vorig weekend 3 dagen koorts en gisteren al weer. Hij piept echt helemaal. Maar is verder even vrolijk als altijd. Ook zijn helmpje weer iets rechter laten zetten afgelopen woensdag. Vico had 1 dag wat verhoging en Kai was ook de hele week verkouden. Gelukkig niemand echt ziek. Ondanks de verkoudheid waren de leuko's van Kai gisteren weer tussen de gewenste 2 en 3. Fijn, kunnen we weer op dezelfde voet verder.

Vico heeft al een hele tijd een wrat op 1 van zijn vingers. Die was er met wratex al een keer afgegaan maar kwam ook zo weer terug. Maar deze week ging zijn voet erg pijn doen en bleek hij daaronder ook 3 wratten te krijgen. Dus vrijdag mocht hij bij de dokter de wratjes laten aanstippen. Het deed best wel even pijn maar hij was zo stoer, hij ging daarna gewoon nog voor het laatste half uurtje naar school... Thuis mocht hij wat uit de week-verassingsdoos kiezen (we hebben een doos waar de jongens samen elke zaterdag een kadootje uit mogen kiezen, als beloning voor elke week chemotabletten, er zitten allerlei kleine dingen in van 2 flesjes kindercola tot een pak browniemix, van een tegoedbon voor een avond frietjes eten tot een boek over de aarde, van nieuwe gekleurde velletjes tot een nietapparaat). Dit keer hadden ze beide een rol fruittella, die werd lekker opgepeuzeld.

En gisteren was het rapportendag. Beide kwamen met een prachtig rapport thuis. Toch fijn dat ze beide gewoon makkelijk en goed kunnen leren. Als beloning krijgen ze beide een kleine bijdrage in hun spaarpot voor het zo geliefde verjaardagskado van een tablet (om die te mogen krijgen moet er een fikse eigen bijdrage bij...). Vanavond gaan we samen naar de kinderavond bij de sterrenwacht in lattrop. Papa en Mika blijven thuis (kan papa tenminste even bijslapen, hij was pas om 2.00 uur thuis na geholpen te hebben bij een zeer zwaar gewonde patiënt van een auto ongeluk).

En we hebben nog meer goed nieuws. Papa heeft een hele lieve collega bereid gevonden (Jenneke: bedankt!) om 1 weekje vakantie op te schuiven, zodat papa 1 weekje eerder vrij krijgt en we met zijn allen in de laatste schoolweek naar villa pardoes kunnen. Super gaaf! We kunnen bijna niet wachten... Maar eerst deze week nog allemaal leuke dingen doen samen...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    23 februari 2014
    Hoi hoi, snotter de snotter dus... bij ons was het niet anders en helaas ook Stijn vorige week en afgelopen week ziek (koorts) van school mogen halen. Maar.. wat super dat de leuko's goed waren en dat de mannen zo'n goed rapport hadden!!! En dat ondanks alles, knap hoor jongens! En helemaal leuk en lief van papa's collega dat jullie nu toch dat weekje naar Villa Pardoes kunnen, zeer verdiend!!
    Liefs en groetjes van ons!
  2. René Baltes:
    24 februari 2014
    Het klinkt zo te horen weer helemaal super jongens. Een goed rapport / in de film meespelen / en samen nog een weekje weg ...... Geweldig .... Dikke duim voor jullie :-) P.s met die tablet gaat het vast goed komen ........TOCH Pap en MAMS ?
  3. Manita:
    24 februari 2014
    Bedankt voor jullie bedankkaartje! Yenthe heeft hem gelijk op haar prikbord gehangen.
    Groetjes uit Ruurlo!