Ik wil naar school!

13 juni 2013 - Nijverdal, Nederland

20.15 uur waren we dinsdag thuis... Wel nadat we eerst een stopje bij de mac hadden gemaakt, want als je zo'n lange dag hebt, heb je dat wel verdiend. Helaas had Kai minder honger dan hij dacht, dus at hij alleen de patat. Eenmaal thuis werd hij misselijk, riep om een spuugbak, maar voordat die kwam spuugde hij al alles eruit door de woonkamer heen. Hij was het daarna ook meteen weer kwijt en gelijk weer goed te pas.

Gisteren was een topdag. Eerst naar school, lekker meedoen met de rest (dan is plots een cito ook erg leuk). Daarna kwam de kinderthuiszorg om de ara-c in te spuiten, maar dat liep wat uit... Om de chemo te mogen geven moet je eerst controleren of de naald nog wel in de vap zit. Dat doe je door met een spuit wat terug te trekken uit het slangetje dat aan de naald zit, dan moet er bloed uitkomen. Maar het slangetje trok vacuum. Na 30 minuten geprobeerd te hebben, toch maar even met Groningen gebeld. Ze hebben ons een aantal controlepunten gegeven, en als dat allemaal goed is, dan mag de chemo wel gegeven worden. Betsie was nog maar net weg, of we kregen visite van 2 kinderen uit de klas van Kai met 2 moeders. Namens de klas van Vico hadden ze een heel kadopakket bij zich. Een hele mooie poster waarop alle kinderen een peertje hadden gemaakt met iets liefs over ons gezin en voor iedereen een groot kado. Veel te gek natuurlijk, we worden echt zo verwend... Kai had laatst uit zijn klas ook al een hele grote prachtig versierde doos gekregen met van iedereen een mooi kunstwerk, een gezamenlijke tekening en het spelletje pim pam pet. Nadat Kai even een boze bui had, is hij lekker meegegaan met Ruben om bij hem thuis te spelen. Hij heeft een hele leuke middag gehad. En Cas bleef gezellig bij ons spelen met Vico.

Vanochtend was Kai al om 6.00 uur wakker. Omdat Mika toen ook kwam voor de fles en papa al bijna klaar was om naar zijn werk te gaan, kwam hij lekker naast mij liggen in bed, gezellig met Mika. Hij kon niet wachten om aan te kleden en wilde al veel te vroeg naar school... En ook nu is hij weer op school. Hij geniet daar zo van en is zo blij dat dat weer gaat.

Volgende week gaan we trouwens in Groningen bespreken of Kai niet wat fysiotherapie moet gaan krijgen voor zijn ene voet. Die zwabbert wat en doet hem pijn onder zijn voet. Geen idee of fysio daar wat mee kan, maar eens overleggen... En ook willen we graag dat Kai tijdens zijn opnames binnenkort voor de metrotrexaatkuren een gesprekje heeft met een psycholoog. De pedagogisch medewerker van Almelo gaf aan dat een psycholoog wellicht kan helpen met hypno-therapie of andere trucjes om Kai wat minder last te laten hebben van zijn pleisterangst en boze buien. Tijdens de kuren die eraan gaan komen moet hij toch minstens 4 dagen blijven, dus dan is er vast wel een moment waarop hij daar zo'n gesprekje kan hebben. Baat het niet, dan schaadt het niet.... Al mankeert er niets aan de positiviteit en veerkracht van Kai. Vanochtend vertelde hij dat hij gisteren lang had liggen nadenken. Ik vroeg bezorgd of hij ergens mee zat, maar hij zei dat hij aan leuke dingen had gedacht, "want hij had alleen maar leuke dingen om aan te denken..." Wat een positieve kanjer he?

1. Opa en Oma Steenberg:
    13 juni 2013
    Kai , wat is het geweldig dat de schoolgenootjes zulke mooie kunstwerken voor je maken en leuke cadeautjes voor jullie bedenken ,daar word je wel vrolijk van .
    Liefs van opa en oma.
  2. Meneer Menno:
    14 juni 2013
    Waarom dragen meisjes rode kralen??????
    Orlando.
  3. Miranda:
    15 juni 2013
    Dikke knuffel van ons!

xxx
  4. Meneer Menno:
    17 juni 2013
    Hallo Kai, nog even een paar raadsels van ons. Groetjes groep 4a

Iepmie en Kniepmie zaten in een bootje. Iepmie viel eruit, wie bleef er toen over? Amy

Waarom is een Nederlandse verhuiswagen 35 meter lang? Maria

Het is groen en skiet van de berg? Jolijn.

Het kan rood zijn en roze en wit en het heeft een steel. RAra wat is het? Marcella
  5. Meneer Menno:
    20 juni 2013
    Hai Kai,
    Weer wat raadsels voor je. Succes ermee!

Het is groen en zit achterop een auto? ( Isa)

Het is gekleurd en loopt van de trap af? ( Loraine)

Ik heb eigenlijk een mop ( van Suzanne):
    Jantje zat in de klas, Jantje zei: Broem, broem, toen zei de juf: "Niet doen." Toen zei Jantje weer: "Broem, broem."
    Toen zei de juf: " Als je het nog een keer zegt, dan moet je naar buiten." Toen zei Jantje:" Broem, broem." Toen zei de juf: "Nou moet je weg." Toen zei Jantje: "Nee, want mijn benzine is op."