We plakken er gewoon een vakantieweekend aan vast

9 augustus 2013 - Groningen, Nederland

Na 2 fantastische weken in Zwiggelte met daarin een goed doorstaan 1e MTX weekend, zijn we met ons vijven naar Willingen geweest. Dankzij Vico hebben we een vijfdaagse vakantie gewonnen in het Stern hotel in Willingen in het mooie Sauerland. Het ontbijt, het avondeten, het zwembad en het animatiegebeuren waren inbegrepen. Het eten was voortreffelijk en we zijn elke dag wel wezen zwemmen. Kai en Vico hebben de eerste 2 avonden meegedaan met voetbal. Kai wilde weer eens bewijzen dat niet alle kinderen die vincristine krijgen niet meer hard kunnen lopen daarna, zoals de fysiotherapeut aangaf. Hij struinde het voetbalveld af, wat hij kon met een glimlach van oor tot oor. Zwemmen doet Kai weer als vanouds. Vico heeft ons ook laten zien dat hij diplomawaardig is. De beide jongens hebben met papa alle glijbanen zo vaak bedwongen, dat we alledrie aan een nieuwe zwembroek toe zijn. Ook Mika vond het heerlijk in het water. De eerste keer was hij zo moe dat hij lekker in het warme buitenbad in het zonnetje in slaap viel, uiteraard wel veilig bij mama op de arm.. Dinsdag heeft Kai met het rodelen zijn pols behoorlijk bezeerd aan de rand van de baan. Het doktergevoel kwam bij papa weer naar boven en na vele checks zijn we uiteindelijk toch niet naar de Duitse 1e hulp gegaan. Er zat een behoorlijke ei op zijn pols en het zag al behoorlijk blauw, maar hij kon wel alles gauw bewegen dus gebroken leek het niet. Volgens Kai was hij druk bezig om met de duim omhoog op de foto te komen, waarna hij te hard af moest remmen om goed de bocht te kunnen nemen. Hierbij is hij iets naar voren geschoven en met zijn pols tegen de rand van de baan geslagen. De volgende dagen kwam al snel alle beweging weer terug. Gelukkig maar weer. 'S nachts heeft iedereen heerlijk geslapen. We weten nu ook hoe Mika de klok rond slaapt. Hij sliep in een campingbedje bij ons op de kamer en dus kregen we stiekem inzicht in zijn slaapritme... 'S ochtends vroeg rond 5.30 uur werden we wakker van het gesmak, wanneer hij gaat duimen. Zo houdt hij het vol, totdat het hongergevoel te erg wordt. Tussen alle activiteiten door hadden we nog een beetje tijd over om te shoppen in het dorp. Iedereen is weer voorzien van mooie nieuwe schoenen. Donderdagmiddag zijn we, mede dankzij het regenachtige weer, langzaam naar huis gereden. In de avond hebben we alles uitgepakt en de Twingo ingepakt om vandaag naar Groningen te kunnen gaan, dit keer met papa.

Vandaag was het weer vroeg dag. Kai kreeg voor 7 een licht ontbijtje, waarna hij nuchter moest blijven. Om 8.30 zijn we vertrokken, zodat we nog inkopen konden doen bij de C1000 bij het UMCG om de hoek. Met een lekker hapje en drankje kunnen we een leuk weekendje maken tijdens de opname voor de 2e MTX kuur. Kai regelt alles nu bijna zelf. Tijdens de mondcontrole van de mondhygiëniste en de vingerprikje was ik helemaal niet meer nodig. Het bloed was weer goed. Leuco's: 4,7, Hb: 7,0 en trombo's: 151. Zijn leverfuncties waren ook allemaal goed. Het aanprikken van de VAP ging voorspoedig. Ook de lumbaalpunctie en de narcose ging vlot. Kai regelde samen met de doktoren de Time-out procedure. Ik ga eigenlijk alleen maar met hem mee voor de gezelligheid. Na het uitslapen, wat ook zo klaar was, zijn we naar de afdeling gegaan. We komen op dezelfde kamer als de vorige keer. We hebben nu wel gezelschap gekregen. Jonah is de buurman geworden van Kai. Het eten hier smaakt niet zoals thuis, maar hij wil dit goed gaan maken met stokbrood met sate vanavond. Deze lekkernij wordt vergezeld met frambozen gazeuse. Het weekend begint dus goed. Morgen meer nieuws uit het verre Noorden.

1. Babette:
    9 augustus 2013
    Wat een goede berichten allemaal weer!
    En nogmaals: superleuk Kai, dat jij en mama zondag op mijn verjaardag zijn geweest. :-)
    Groetjes,
    Babette
  2. Mama:
    9 augustus 2013
    He kerel, goed dat je de boel weer regelt! Eet smakelijk vanavond met je stokbroodje sate!

lieve groetjes van mama
  3. Fam. Meijer:
    9 augustus 2013
    Hallo daar, wat fijn dat jullie een mooie vakantie hebben gehad in Sauerland en wat fijn dat alles weer voorspoedig verloopt.

Succes samen!!

Groetjes familie Meijer
  4. Martine:
    9 augustus 2013
    Zet hem op Kai! Je bent een super Kanjer! Wat een super mooie vakantie hebben jullie gehad. Nog last van je pols? Wat schrikken zeg. Mocht je last krijgen van je mond (rood tandvlees) heeft de afdeling een spoelmiddel voor na het tandenpoetsen. Lieve groetjes van Danisha
  5. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    9 augustus 2013
    Wat een heerlijk weekje vakantie weer zo te lezen, super! Dit weekend weer succes Kai maar hee, je regelt het allemaal prima lezen we al wel. Groetjes van ons, ook voor papa en tot gauw!!
  6. Miranda:
    10 augustus 2013
    Hoi
    Wilde donderdag avond niet bellen aangezien jullie druk genoeg zouden zijn met net thuis komen en weer klaar maken voor Groningen. En om toch weer eens een iets persoonlijkere reactie te geven heb ik vrijdag een SMS gestuurd haha. Erwin heeft vannacht terug gesmst dat het goed gaat. Zie blog... vandaar hier toch ook maar weer een reactie ;-) keep on doing the good job Kai! En hopelijk is je pols weer helemaal Oké
    Liefs ons
  7. Erna hoefnagels:
    10 augustus 2013
    Wat fijn dat alles nu weer beter gaat gelukkig
    Leuke verhalen en mooie foto's heel veel groeten van erna en Humphrey