Wat een overwinning!

31 augustus 2013 - Nijverdal, Nederland

Kai was de hele week toch nog een beetje misselijk van de chemo. Hij heeft eigenlijk bijna elke ochtend overgegeven en elke dag wel zofran en paracetamol nodig gehad. Vrijdagmiddag was hij wel weer lekker naar school.

Kai was in zijn hoofd de hele week al bezig met de wedstrijd van vandaag. Hij kon vandaag voor het eerst weer eens mee met zijn voetbalteam. F1 moest uit tegen Heeten. Toen papa thuis kwam van de bereikbaarheidsdienst, zat Kai al helemaal in zijn tenue beneden te eten. Hij was er klaar voor. We zijn met z'n tweetjes achter de stoet aan gereden, want we weten niet of we eerder terug moeten door misselijkheid en/of hoofdpijn. Eenmaal aangekomen kroop Kai helemaal in mij. Hij voelde zich niet lekker. Dat is raar dacht ik. Hij heeft zowel zofran als een paracetamol uit voorzorg gehad. Uiteindelijk hadden we besloten, dat we dan maar gingen kijken en dat het niet erg was om niet mee te gaan doen. Die gedachte deed hem goed en hij knapte daardoor weer op. Nu kreeg ik in de gaten dat Kai het super spannend vond om weer mee te doen en de gedachte dat hij zich moest bewijzen bij de F1, maakte hem erg zenuwachtig. We hebben daarover een tijdje gesproken en vlak voor de wedstrijd besloot hij om toch mee te doen. Rick en Gerben vonden het ook goed. Nick en Kai moesten nog snel van shirt wisselen en papa heeft Kai geholpen met de warming up. De wedstrijd wonnen Kai en zijn teamgenootjes dik met 0-16. Maar de grootste overwinning die Kai heeft gemaakt is door na een tijd afwezig te zijn geweest weer in het doel te gaan staan. Nu blijkt dat zijn laatste wedstrijd die hij speelde, voordat hij ziek, werd ook tegen Heeten was.

Vico heeft vandaag met zijn team ook weer dik gewonnen: 14-0. Hij heeft de eerste helft gekeept (maar 1 bal op doel...) en de tweede helft gevoetbald. Dat blijkt hij ook heel erg goed te kunnen, dat wist mama nog niet.. Super leuk dus.

Vanmiddag hebben we een heuse fotoshoot in ons eigen huis gehad. We komen in de herfsteditie van het blad van de kinderthuiszorg. We zijn daarvoor benaderd en Kai vond het wel heel leuk. Er is met mama een interview afgenomen van een uur, en vandaag dus een heuse fotoshoot. Erg leuk, alle 5 kleren in dezelfde kleuren, de kanjerkralenketting erbij en lekker samen op de bedbank hangen. De foto's lijken erg mooi! En nu hebben we straatfeest. We hebben net een eind gevaren met een kano en een vlot gebouwen en daarop gevaren en gaan nu lekker barbecuen. Dat wordt weer laat vanavond....

1. Fam. Meijer:
    1 september 2013
    Ik hoorde het al, dat jij Kai, gisteren weer mee hebt gedaan met de voetbalwedstrijd, wat een super prestatie!! En dan ook nog winnen met 0-16 dus geen enkele bal heeft jou doel bereikt, top hoor!!
  2. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    1 september 2013
    Hoi Kai,
    wat goed van jou dat je weer gekeept hebt en we snappen heel goed dat je het heel spannend vond!! Maar je hebt het toch gedaan, zeker... wat een overwinning weer! En leuk van de fotoshoot en dat jullie in het blad komen te staan :-)!!
    Liefs en tot straks (waarschijnlijk zonder Agnes)!!