Een nieuw speelkameraadje...

18 augustus 2013 - Nijverdal, Nederland

Deze laatste week van de vakantie was nog heerlijk. Kai en Vico hebben 2 nachten gelogeerd bij opa en oma Vinke en hebben samen hele leuke dingen gedaan (de smurfen film, naar omi, barbecuen, enz). Gisteren hebben we samen een nieuw speelvriendje opgehaald, een kitten. Ze heet Livje en ze is super schattig. Vinden wij allemaal, behalve Zoe. Ze is bang voor Livje... Hopelijk een kwestie van wennen.

Kai heeft weer veel zin in school. Hij mist de school altijd enorm, voor hem is 6 weken vakantie eigenlijk te lang... Verder zijn we op zoek naar een andere sport voor hem. Wij vinden voetbal op dit moment een te gevaarlijke sport voor hem. We hoopten dat bij hem zelf dat kwartje ook wel zou vallen, maar helaas was dat niet zo. Daarom hebben we hem dinsdag tot zijn grote verdriet moeten verbieden naar de voetbal te gaan. Hij vond het even wel heel moeilijk. Ondertussen begrijpt hij het wel, maar tot hij iets verder is in dit proces van afscheid nemen van zijn favoriete sport en we een nieuwe sport gevonden hebben met iets minder fysiek contact gaan we ook maar even niet naar de wedstrijd van zijn team kijken.

Vico mag maandag voor het eerst naar naar zwemles in het laatste blokje voor diploma A, blokje 5. Hij doet het erg goed en vliegt  door de zwemlessen heen. En ik zelf begin maandag ook weer met werken. Zal wel even weer wennen zijn na zo'n lange tijd thuis te zijn geweest. Ik heb er wel weer zin in om dat weer op te pakken, al zal het dan wel lastiger worden en meer georganiseer rondom de ziekte van Kai en de zorg voor de 2 andere mannetjes. Normaal gesproken gingen we bijvoorbeeld een dag voor een kuur bloed prikken in Almelo, zodat we op de kuurdag niet voor niets naar Groningen zouden rijden. Vanaf deze week doen we dat niet meer, omdat ik op de donderdag niet meer vrij thuis ben maar aan het werk ben. We gaan nu toch maar gewoon vrijdag op de gok naar Groningen, met het risico dat we af en toe voor niets dat lange eind rijden...

Nog even een weekje vrij dus voor Kai van ziekenhuizen (al gaan de chemopillen gewoon door 's avonds) voordat ik vrijdag met hem naar het ziekenhuis ga voor de derde meerdaagse MTX-kuur. En als alles goed gaat horen we vrijdag dan eindelijk in welke risicogroep Kai zit en hoe de vervolgbehandelingen eruit gaan zien. Heel erg spannend, ik merk dat vooral ik op dit moment even wat last van spanningen hierover heb. Komt ook omdat we gehoord hebben dat het met 1 jongetje dat we kennen en waarvan we de ouders goed kennen niet goed gaat. Hij vecht op dit moment echt voor zijn leven (hij heeft neuroblastoom). Erg confronterend. We denken aan ze en duimen voor ze..

1. Bianca (collega van papa):
    Hoi Kai,
    Je kent me niet, maar ik ben een collega van papa. Ik heb hem van de week weer voor het eerst gezien en gesproken. Het was fijn om hem weer te zien. Hij vertelde dat het best goed op dit moment. Ik lees alle verhalen van jullie op je blog. Ik denk vaak aan jullie. Ik vind je een topper!
    Groetjes,
    Bianca
  2. Ruben:
    18 augustus 2013
    Hoi Kai, ik heb ook heel veel zin om naar school te gaan. Tot morgen groetjes Ruben
  3. Bianca Spoolder:
    Hoi Kai,

Balen van de voetbal, maar ik weet zeker dat je iets anders leuks vind, gelukkig ben je in veel dingen geïnteresseerd. Fijn, dat je zo'n zin in school hebt. Ik had ook niets anders verwacht van jou, altijd zin om nieuwe dingen te leren en nieuwe uitdagingen aan te gaan en natuurlijk weer lekker met je schoolvriendjes te spelen.

Wij vinden je een grote kanjer en wensen jou veel plezier toe op school en mama natuurlijk ook met haar eerste werkweek op het werk. Ook allen veel plezier gewenst met Livje.

We zullen duimen voor een goede uitslag en een kaarsje aansteken in het Mariakapelletje (dat willen Nienke en Anne-Fleur altijd graag).

Groetjes, Peter, Bianca, Nienke, Anne-Fleur en Puck