MTX-kuur versie 2.3

11 augustus 2013 - Groningen, Nederland

Gisteren zijn mama, Vico en Mika op bezoek geweest. Ze hadden wat lekkere snoepgoed mee en kleine cadeautjes. Ze hebben hier gegeten. We hebben weer lekkere patatjes gehad. Vico had schijnbaar wat moeite met alle indrukken die hij hier op deed, want hij was een beetje van slag. Mika zit midden in een groeisprong. Hij is minder lang tevreden en vraagt eerder de fles, zodat hij deze dag een extra fles krijgt. Verder was het een gezellige boel. Na het eten gingen mama, Vico en Mika weer naar huis. 's Avonds was Ice Age op de buis. Onder genot van een chipie en spa rood hebben we lekker onderuit gezakt TV gekeken. Dit keer was het slechts 22.00 voordat we gingen slapen. De nacht ging voorbij zoals de voorgaande. We hoorden gisteravond dat Kai ongeveer 800 cc positief in de vochtbalans zat. Hij houd dus wat vocht vast.  Vochtafdrijvende medicatie (Furosemide) was volgens de dienstdoende oncoloog nu nog niet nodig. Vanochtend is dit niet veranderd, hoewel hij wel zeikte als een reiger. Kai heeft deze ochtend last van een lui lekker dagje. Hij voelt zich goed, maar het bed ligt toch wel erg lekker. Marloes de dagzuster heeft het bed op moet maken met hem erin. Oh ja, tanden poetsen duurt nu langer dan normaal. Kai had al een tijdje een tand los naast zijn 2 grote snijtanden. Deze zit er nog steeds, maar de tand die daar door moest komen is erachter doorgekomen. Het zit er dus dik in dat Kai ook een beugelbekkie krijgt over een tijdje.

Frouwke heeft voor Kai een lekkere tosti gemaakt. Ondanks dat het hem lekker smaakte had hij na de eerste helft geen zin meer. De kuur maakt hem een beetje lusteloos. Hopelijk slaat de Leucovorine zo aan, want dit krijgt hij vandaag (volgens protocol) om de foliumzuur ed. aan te vullen. Ondertussen heb ik het originele ALL-11 protocol gevonden op het Internet van maar liefst 272 pagina's, zodat we wat meer inzicht krijgen wat er allemaal te wachten staat. We kunnen ook al vragen opschrijven voor het gesprek over 2 weken bij MTX-kuur 3. Om ongeveer 13.30 krijgt Kai een vingerprikje om te zien waar we zitten met de MTX spiegel. We gaan ervan uit dat we morgen pas naar huis kunnen, maar spannend blijft het wel. Theoretisch kan het zijn dat hij zelfs langer moet blijven. Zijn vochtbalans is aardig bij getrokken. Hij heeft zoveel gezeken, dat hij nu nog maar 125cc positief in het vocht zit.

Om ongeveer 16.30 kregen we eindelijk de bloeduitslagen. Kai had de waarde 211, terwijl het onder de 180 moest zijn voor vandaag. De verpleging vond het overwegen waard om met de oncoloog te gaan overleggen voor een eventuele ontslag in de avond. Echter de oncoloog vond de waarde net iets te hoog. Morgen mogen we in de herkansing. Dan moet de waarde onder de 100 zijn. Het zou ook te mooi om waar te zijn. We zitten nu gewoon op het gemiddelde. We gaan hier weer een leuke avond maken.

1. Opa en Oma Steenberg:
    11 augustus 2013
    We hopen dat deze avond ook een gezellige wordt , verder weer veel sterke en hopelijk natuurlijk morgen goed nieuws, Gr. van ons ons uit hengel.
  2. Miranda:
    11 augustus 2013
    Ohhh Nog even lekker avondje samen met paps bijtanken!
    xx
  3. Loraine:
    Hoi kai,
    jammer dat je nog niet naar huis mag, maar positief blijven, en dan morgen maar weer kijken, veel beterschap,
    liefs loraine
  4. Mama:
    Dag lieverds,
    Mika heeft vandaag weer een raar dagje gehad. steeds een uurtje wakker en dan weer een uurtje slapen. En dan weer gelijk honger maar de fles niet helemaal leegdrinken en dan ook weer de helft uitspugen... Vandaag dus weer een extra flesje. Vefrder missen we jullie stiekem wel een beetje heel erg veel hoor, maar we gaan ervan uit dat we jullie morgenavond weer lekker kunnen knuffelen. Vanaf hier een hele dikke smakkert van Vico, Mika en mama
  5. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    11 augustus 2013
    Hoi Kai en Erwin, we duimen dat het er morgen goed uitziet en jullie weer naar huis mogen. Fijne avond nog en veel liefs!!
  6. Martine:
    11 augustus 2013
    Hoi Hoi Kanjers, jammer dat je nog een nachtje moet blijven. Morgen ga je vast en zeker, duim voor je! (klein vraagje waarom prikken ze niet om 16uur? Zelfde tijd dat de kuur is aangesloten? Dan heb je meer kans op eerlijke lagere waardes). Spannend voor de volgende keer hoe verder met de behandeling. We denken aan jullie! Ik bewonder jullie positiviteit en kracht. Lieve groetjes Martine
  7. Fam. Meijer:
    11 augustus 2013
    Wij duimen voor jullie morgen!!

Groetjes
  8. Meneer Menno:
    12 augustus 2013
    Ha die Kai,

Leuke foto zag ik van je, in Duitsland met een prachtig mooi Nederlands voetbalshirt aan, met Vico en je steeds groter wordende kleine broertje. Top.
    Doe je best topper!