Wat moesten we toch zonder Ine.........?

22 mei 2013 - Almelo, Nederland

Het eten gaat zo goed dat ik het beleid van de dietiste al heb toegepast. Hij krijgt de sondevoeding in porties. Dat houd in dat alles wat Kai niet eet, in vergelijking met zijn normale eten in het verleden, aangevuld gaat worden met sondevoeding in korte tijd. Hij hoeft nu overdag maar 3x een uurtje aan de sondevoeding en 's nachts een paar uurtjes voor de rest. Op deze manier ontwikkelt hij weer zijn honger gevoel en hopelijk gaat hij zelf meer eten. Hoe meer hijzelf eet, hoe minder sondevoeding hij hoeft te krijgen. Op den duur kan het zijn dat het zelfs niet meer nodig is. Afgelopen 33 dagen heeft Kai een blok gehad met heftige chemokuren. Het volgende blok met kuren zal minder heftig zijn, maar zijn immuunsysteem wordt nog steeds onderdrukt. Hij blijft vatbaar voor allerlei beestjes, virussen en ziekten. Hij gaat volgende week beginnen met een kuur van 4 weken, waarbij hij door de week 4 dagen achter elkaar chemo krijgt en het weekend niets (Ara-C , Arabinosylcytosine). Iedere 1e dag wordt de kuur gegeven in het ziekenhuis. De 2e en 4e week is dat in ieder geval in Groningen, omdat het gecombineerd wordt met een lumbaalpunctie. De andere twee dinsdagen kan het waarschijnlijk in Almelo. Verder moet Kai in dit blok chemocapsules slikken (6-mercaptopurine). Een enkele keer moet hij voor cyclofosfamide- en asparginase kuur. De komende tijd is het voor ons nog een drukke en zware periode, maar daarna wordt het langzaam rustiger volgens de verwachting.

Kai is in de loop van de dag steeds meer aan het eten geslagen. Aangezien zijn smaak is veranderd, heeft hij allerlei gekke voorstellen voor het eten. Mam neemt van alles mee van huis en Ine (de zorgassistente) is de hele dag bezig om van alles voor hem voor elkaar te krijgen. Soms lukt het niet, soms heeft ze wat anders geregeld en vaak heeft ze wat lekkers voor hem geregeld. Kortom is zij een vrouw om van te houden. De liefde van de man gaat immers door de maag. Waar zouden we zijn als Ine er niet zou zijn. Een wereldvrouw! Kai sterkt ziender oog aan. Hij heeft nog wel ondersteuning nodig van mij, maar hij staat stabieler op de benen, hij is actiever en al het eten loopt niet meteen meer door. Ine, namens Kai alvast bedankt voor al je inzet en goede zorgen.

1. Joep:
    22 mei 2013
    Mooi dat het goed gaat hopelijk blijft het zo doorgaan. Heel erg veel sterkte en hopelijk wordt het volgende verhaal ook zo met al de positieve dingen er in.

Liefs de familie ten berge
  2. René Baltes:
    22 mei 2013
    Goed zo Kai ...lekker eten jongen :-)
  3. Fam. Ruis:
    22 mei 2013
    Zet hem op Kai, hopelijk smaakt het eten je steeds beter! Alvast toi toi toi voor vrijdag! Groetjes voor jullie allen van de Ruisjes
  4. Miranda:
    22 mei 2013
    Wauw wat een dokters taal hihi.
    Wat fijn dat Ine zo goed voor je zorgt Kai! Lekker eten wat je graag wilt hoor.
    Hopelijk zien we je gauw weer
    Dikke kus Robbin en Daniek
  5. Mama:
    22 mei 2013
    2 borden witte bonen in tomatensaus en een halve bak aarbeien zaten er binnen een half uurtje in... Wauw... Op deze manier neemt mama nog graag lekkere dingen voor je mee, schat! Ik vond het fijn dat je zo vrolijk was en zoveel sterker dan toen ik je 30 uur daarvoor met papa samen had uitgezwaaid. Ik wens je heel veel plezier toe met het bezoek van je vriendinnetje Loraine.

Dikke kus van mama (en geef je papa ook een kusje van me?)
  6. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Hoi Kai, hier Mirthe:
    vandaag hebben wij op school sponsorloop gehad. We liepen dit keer voor Kika :-) Ik heb 19 rondjes gelopen. Je zou denken, dat is heel weinig maar het zijn supergrote rondjes! Joost heeft 15 rondjes gelopen en Stijn 16, maar die liepen kleinere rondjes. Van een derde van onze klas was het geld al geteld. En raad eens? al 500 euro en dat is dus nog niet eens de hele klas!! Goed he?
    Fijn dat je steeds meer eet! Groetjes van ons!
  7. Fam. Meijer:
    22 mei 2013
    Super dat het eten lekker smaakt, ja wat moet je zonder vrouwen , mama die wat lekkers mee neemt van huis en Ine die zo goed voor jou zorgt in het ziekenhuis, laat je lekker verwennen en papa mag ook stiekem een beetje meegenieten.

Groetjes
  8. Peggy en Aaron:
    Dag Kai en family,
    Wat fijn dat jullie ons via dit blog zo goed op de hoogte houden. Halve medische specialisten zijn jullie al...
    Super dat het steeds beter gaat! Alle happy meal speeltjes zijn al binnen als ik het zo lees.
    We duimen voor de uitslag vrijdag.
    Liefs van Peggy en Aaron
  9. Loraine:
    Hoi kai,
    ik vond het gezellig vanavond, en ik ben blij dat ik je weer even heb gezien,en dat je weer gezellig kon kletsen, toi toi toi voor de komende dagen, zie je hopelijk gauw weer, welterusten voor straks,
    Liefs loraine
  10. Fam. Roelofs:
    He Kai!

Wat ben jij lekker aan het smikkelen zeg!
    We lezen over happy meals, aardbeien, je lievelingskostje witte bonen in tomatensaus...
    Super, we hopen dat je er goed van aansterkt.

Groetjes,

Jorian, Lizanne, Ton en Jolanda
  11. Meneer Menno:
    23 mei 2013
    van Marvin en Taco:

Hee Kai we hebben een mop. Wij weten waarom walvissen zo groot zijn. O ja? Waarom dan? Omdat ze te veel water drinken!

Groetjes Marvin en Taco!
  12. Juf Jacqueline:
    23 mei 2013
    Ha die Kai, om niet alleen je maag maar ook je koppiekoppie bezig te houden, heb ik een raadsel voor je: hoe meer ik droog, hoe natter ik word. Rara wat ben ik? In plaats van gym, doen we hersengymnastiek!