Moe, maar heel erg voldaan...

13 november 2014 - Marne-la-Vallée, Frankrijk

Gisterochtend hebben we eerst weer heerlijk ontbeten. Gezellig met zijn 5-en in een hoekje helemaal voor ons zelf. Alhoewel... We hadden wel gezelschap van de knuffels van de jongens, want die hadden natuurlijk ook honger. Na het ontbijt hebben we snel de spulletjes gepakt en uitgecheckt. En wie lopen we tegen het lijf in de lobby? Donald Duck en Goofy.... Gauw weer knuffelen en foto's maken natuurlijk. De disneyfiguren doen het echt heel erg leuk. Ze zijn heel lief voor de kinderen, heel grappig, nemen alle tijd voor foto's en een handtekening, echt heel leuk. We hebben de bagage in de rekken gezet en zijn daarna snel naar de walt disney studio's gelopen, want daar hadden we nog niet veel gezien.

Ook nu was het kiezen want er is gewoon veel teveel leuks om te doen. Wij kozen eerst voor de nieuwe attractie ratatouille. Die is echt heel erg leuk, hoe kunnen ze het verzinnen. Daarna hebben Vico en ik even gebibberd in een schip dat net niet over de kop gaat... Nou ja, ik heb gebibberd. Vico is echt zo mega stoer, die durft echt alles met zijn 7 jaar... Papa, Kai en Mika gingen ondertussen in een andere leuke attractie. We hebben ook nog een tour achter de schermen gedaan, ook spannend: er ontplofte gewoon en vrachtwagen voor onze neus... En 1 van de hoogtepunten was toch wel de show van de stuntmannen. Wauw.... We hadden nog net tijd om Spiderman te ontmoeten. Door de vip-pas waren we ook hier binnen no time aan de beurt. En wat deed ook hij het weer leuk, zo professioneel en enthousiast. Als afsluiter zijn we nog 2 keer in de cars-auto's geweest en nog 2 keer in de schildpadden achtbaan.  Nog een laatste kado uit de giftshop en een verlate lunch en toen was het tijd om de terugreis te beginnen.

Bepakt en bezakt bracht de taxi ons zonder noemenswaardige file naar Gare du Nord. Ruim op tijd voor de Thalys. Tijdens de terugreis hebben we, naast yahtzee en uno spelen, ook lekker nagepraat over hoe iedereen dit ervaren heeft. Vico vond de spannende attracties het gaafst, Kai autopia (daar mag je zelf in een auto rijden en dat deed hij tot zijn grote lol echt heel erg slecht.... Hij is hier wel 5 keer in geweest maar beter werd het niet. Dat worden later erg veel rijlessen...) en papa de stuntshow. Mika deed gewoon ademloos en ogenschijnlijk emotieloos aan (bijna) alles mee en ik vond de glinstering in de ogen van de kinderen het mooist. Verder waren de parade, de show Dreams en alle Disney figuren echt fantastisch. Maar het allermooiste vonden we toch wel die speciale ontmoeting 1 op 1 met Donald Duck. Zo bijzonder, dat zelfs een slimme jongen van 9 zich dan gaat afvragen of dit misschien 'de echte' was, dan doe je het als acteur toch erg goed...

Hoewel de terugreis zonder tegenspoed verliep waren we wel pas rond 22.30 uur thuis. Heel erg moe allemaal, maar zo vol mooie indrukken. Daar kunnen we de laatste maanden weer even mee vooruit!

1. 13 november 2014
    wat een geweldige dagen voor jullie nu maar uitrusten en een warm gevoel
  2. Opa en Oma Steenberg:
    13 november 2014
    Heel erg fijn dat jullie zo genoten hebben.
    Nu weer even de gewone leer en werk weken?
  3. Oma vinke:
    13 november 2014
    wat fijn dat jullie zo genoten hebben , jullie hebben het verdiend.
  4. Oma vinke:
    13 november 2014
    wat fijn dat jullie zo genoten hebben. jullie hebben het verdiend.
  5. Claudette:
    Geen woorden voor
    Geweldig
    En nu weer bijkomen
  6. Bianca Spoolder:
    14 november 2014
    Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad in Disneyland!
    Dat hebben jullie ook wel verdiend na zo'n moeilijke periode en met de onzekerheid die je toch ook hebt. Gelukkig gaat het nu beter met Kai. Nu nog de laatste loodjes tot april. I.i.g. hebben jullie heel veel leuke herinneringen opgedaan in Disneyland.

Groetjes, Peter, Bianca, Nienke en Anne-Fleur
  7. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    16 november 2014
    Wat was het weer leuk om elke dag jullie verhaal te lezen!! Heerlijk dat jullie het zo fijn hebben gehad, zeer zeker verdiend en nu heerlijk genieten van alle herinneringen!!
    Veel liefs van ons!
  8. Lotty van de Werfhorst:
    17 november 2014
    Wat een mooie belevenis in Disney land. Geweldig om jullie verhalen te lezen.