Wat een leuke verjaardag....

23 april 2014 - Nijverdal, Nederland

Vorig jaar "vierde" Vico zijn verjaardag in het ziekenhuis. Kai was op dat moment bezig met de 9e dag van zijn behandeling en papa, Mika en ik sliepen op dat moment ook in het ziekenhuis in Groningen. Ik heb hem opgehaald uit Nijverdal en de buren hebben hem 's ochtends verwent met prachtige kadootjes. Ook in het ziekenhuis maakten we er het beste van, maar echt leuk was het natuurlijk niet. De schrik nog goed in de benen, nog geen idee welke kant het met Kai op zou gaan, Mika die nog steeds niet goed dronk, een verjaardag was niet echt prioriteit 1.... Een feest wat later zat er ook niet in, omdat de weerstand van Kai in die eerste 10 dagen volledig werd afgebroken en hij nagenoeg geen visite mocht ontvangen. Niemand vergat Vico en hij heeft voldoende kadootjes gehad, maar echt even alle aandacht voor hem zat er gewoon niet in.... Dat moest dit jaar ingehaald worden, vonden wij...

Via de VOKK ontdekte ik de stichting Icing Smiles. Zij sponsoren een prachtige taart voor een ernstig ziek kind of een broer of zus. Kai en ik waren er gauw uit: dat zou voor dit jaar een fantastisch kado zijn voor Vico! Via de Stichting kwamen we in contact met Sugar Angel Martine Spenkelink. Zij heeft een eigen bedrijfje in het maken van taarten, kinderfeestjes, workshops enz. (http://Www.lekker-en-leuk.net). Samen bedachten we een strijdplan: een chocoladetaart moest het worden, voor Vico een kleintje zonder slagroom, voor de kids cupcakes, Kai mocht helpen en het thema was skylanders en angrybirds. Afgelopen zaterdag heeft Kai een paar uur geholpen. Hij vond het superleuk en het resultaat mocht er ook zijn! Maandagochtend werd Vico volledig verrast met een prachtige taart, een eigen taartje ene en doos vol cupcakes. Super! De verjaardag kon al niet meer stuk! Tel daar alle gezellige visite, mooie kadootjes (o.a. Zijn zo gewenste tablet en veel lego) en lekkere hapjes bij op en je begrijpt dat Vico een topdag heeft gehad!

Kai doet het even ietsjes minder. Hij heeft sinds maandagnamiddag koorts. Toch dinsdag maar even met Groningen gebeld, maar omdat de koorts binnen de perken blijft en we zelf ook wel zien dat het een gewone griep is mogen we het voorlopig even thuis aankijken. Vanavond start zijn wekelijkse 3 dagen antibiotica weer, dus hopelijk helpt dat er snel weer bovenop te komen...

1. 23 april 2014
    Wat leuk zo'n verwendag en mooie foto kan hij nu geweldig op terug kijken
  2. Karin:
    Hoi jongens,

Ik zag op facebook al mooie foto's voorbij komen van die prachtige taarten en cupcakes. Wat zullen die lekker gesmaakt hebben. Zag al op de foto's dat je goed geholpen hebt Kai en wat zal Vico blij zijn geweest. Beterschap Kai!
  3. Els wittendorp:
    23 april 2014
    Proficiat met de verjaardag van vico!
    Hopelijk gaat het snel weer beter met Kai. Wens jullie veel sterkte in de komende tijd. Lieve groetjes Els.
  4. Babette:
    Wat een supertaart!!
  5. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    23 april 2014
    Het was superlekker ook die taart en cupcakes en het was ook een superleuke dag maandag Vico!
    En Kai, hopen dat je snel weer wat opknapt :-)!
    Liefs van ons
  6. Lotty van de Werfhorst:
    24 april 2014
    Vico, alsnog gefeliciteerd met je 7e verjaardag. Wat een prachtige taart (en) en cupcake's. Groetjes Lotty