Een klein dipje...

19 december 2013 - Nijverdal, Nederland

Vanaf afgelopen vrijdag  moest Kai elke avond een spuitje in zijn mond met de 6mp in drankvorm. Dit mag niet samen met eten ingenomen worden, dus als het 'vieze' drankje doorgeslikt is mag Kai alleen wat ranja drinken om de smaak weg te spoelen. Kai zag er erg tegen op, drankjes zijn gewoon niet zijn ding. We hoopten dat het nog mee zou vallen, maar helaas is het echt enorm moeilijk voor Kai. Elke avond moet hij zich over zijn angst heen zetten en dat gaat gepaard met eerst een kwartiertje huilen, zeggen dat hij het echt niet kan, klappertanden, knuffelen met mama en uiteindelijk: toe dan maar mama, ik ben er nu wel klaar voor. In plaats van dat het elke avond beter gaat, gaat het elke avond net iets slechter. Voor Kai een enorme emotionele belasting, en daarmee voor ons ook. We hebben het geprobeerd met veel liefde en begrip, een beetje bozig en verwijzend naar de vele andere mensen die wel eens een drankje moeten slikken, we hebben een beloning in het vooruitzicht gesteld, we hebben hem geprobeerd aan te praten dat het vast went, net als de vingerprikjes, we hebben hem uitgebreid gecomplimenteerd over hoe stoer hij is, maar eigenlijk helpt niets. Dit is gewoon zijn zwakke plek.

Toen Edith vrijdag aangaf dat Kai qua dosering wellicht omhoog moet vanwege zijn toegenomen gewicht en het feit dat zijn waardes nog steeds iets te hoog zijn, begon zich bij mij een ideetje te ontwikkelen. De capsules zijn dan wel niet leverbaar, maar er zijn wel tabletten 6mp, van 50 mg per tablet. Als hij van 60 mg naar 70 mg moet, mag hij dan niet naar 1,5 tablet per keer? Erwin heeft dit weekend nagezocht dat de tabletten wel in voldoende hoeveelheid beschikbaar zijn. We zijn dus maandag gaan bellen om te vragen of dit mag. Helaas maandag en dinsdag geen contact kunnen krijgen met edith, maar gisteren wel. Ze zou het met de artsen overleggen en vandaag was er geweldig bericht: vanaf morgen mag Kai 1,5  tablet! En voor vannacht hadden we nog een capsule over, dus Kai hoeft vanaf nu meteen dat vieze drankje niet meer!

Is er dan niets leuks te melden over het 6mp drankje? Ja hoor. Zaterdag probeerde ik in de keuken vast wat lucht uit het spuitje te spuiten. Dat ging niet helemaal goed: mijn hele keukenplafonnetje zat onder deze chemo!

1. René Baltes:
    19 december 2013
    Papa toch , moet je het plafon weer schilderen :-) . Ben Blij voor je Kai dat je nu tabletjes mag hebben , dat scheelt een hoop ! Hou je taai
  2. Miranda:
    19 december 2013
    Gossie toch weer een beetje geluk! We zijn blij voor je dat je dan nu dat vieze drankje niet meer hoeft!
    Liefs ons
  3. Fam. Meijer:
    Hallo,

Wat een opluchting voor jou Kai, dat jij dat vieze drankje mag laten staan, gelukkig kan het nou op een andere manier. Straks heerlijk genieten van de vakantie, wij wensen jullie dan ook hele fijne feestdagen en een gezond, gelukkig en top 2014!! Groetjes
  4. Babette:
    20 december 2013
    Wauw Kai, daar ben je mooi vanaf! ;-)
  5. Bianca (collega van papa):
    20 december 2013
    Fijn Kai! Van het drankje ben je in ieder geval af! Gelukkig!
    Ik wens je samen met papa, mama en je broers fijne feestdagen met elkaar.

Groetjes,
    Bianca,
  6. Oma vinke:
    20 december 2013
    Kai, wat fijn dat je nu van dat vieze drankje af bent en weer tabletjes mag gaan slikken.
    Wat fijn dat Papa en Mama zo mee denken en het jouw gemakkelijke maken.
    Klasse Kai.
    Veel liefs van Oma en Opa Vinke
  7. Opa en Oma Steenberg:
    20 december 2013
    Had ik onze reactie toch bij het vorige bericht geschreven, foutje, dus nogmaals.
    Pfffff,Wat een gelukje dat ze het voor jou in tabletvorm hebben, ben je van dat nare drankje af. Allemaal de groetjes en een knuffel
  8. Martine:
    20 december 2013
    Jammer dat de oncoloog er niet zelf mee komt als je die dosering in tablet wel hebben. Maar door jou super de super ouders die alles goed uitzoeken is het voor de rest van de behandeling wel een hele geruststelling dat je tabletten mag hebben. Toppie!!! Lieve groetjes Martine en Danisha