We zijn klaar met de chemo's!!!

17 april 2015 - Nijverdal, Nederland

Vandaag was het dan eindelijk zover: de twee jaar behandelen zit erop! Dit keer gingen Erwin en ik allebei mee. Om 8.45 uur reden we weg, allemaal goed gemutst natuurlijk vanwege deze feestdag. Toen we aankwamen zat er gelukkig weer een bekende receptioniste/administratieve medewerker die ons kent en Kai bij zijn naam verwelkomt. Dat voelt al gelijk weer een stuk vertrouwder dan de afgelopen twee keer. Omdat ik hierover gebeld had eerder deze week was voor Kai een apart zakje weggelegd met de kanjerkralen, zodat we vandaag ook echt de ketting af konden maken en de allerlaatste kraal erop konden doen: de bloemkraal! Helaas had een overijverige medewerkster het zakje toch gewoon weer in de kralendoos geleegd, maar omdat er genoeg kralen in de kist zaten was het dit keer geen probleem. Terwijl Kai ging bloedprikken ben ik begonnen met het vastknopen van de kralen. Een half uur later zaten ze er allemaal aan, Kai heeft zelf de laatste kraal aangeregen! In totaal 441 kanjerkralen!

Een beetje verlaat en heel wat spelletjes later werden we dit keer geholpen door dr. Peek. Kai is wederom helemaal goed gekeurd, hij was dit keer bijna 1 kilo afgevallen en 1,5 cm gegroeid sinds 5 weken geleden... Zijn leuko's waren dit keer wel wat laag, is te verklaren door zijn verkoudheid. Voor Kai betekende dit dat hij vandaag zijn allerlaatste chemo niet hoefde te slikken. Plots was gisteren zijn laatste chemo en zat het er dus al op! Vanaf nu moet hij wel nog 3 maanden lang 3 dagen per week de antibioticatabletten bactrimel slikken. En hij moet elke 6 weken voor controle, de ene keer in Almelo, de andere keer in Groningen. Na een half jaar gaat dat schema zelfs terug naar eens per 3 maanden, 2,5 jaar later naar 2 keer per jaar. Gecontrolleerd zal hij worden voor de rest van zijn leven, dat accepteren we gewoon als een feit.

Aansluitend op de controle kreeg Kai een echo van zijn hart. Even vond hij het toch wel spannend, 3 plakkers op zijn lijf en koude gel... De echolaborant deed het echter heel lief en geduldig en haalde ook de pleisters op een voor Kai plezierige manier weg. De uitslag van de echo hebben we helaas nog niet, gisteren ontvingen we nog een brief uit Groningen dat we de uitslag over 2 weken pas krijgen.... Het viel Kai heel erg mee en voor we het wisten zaten we alweer in de auto op weg naar huis.

En toen was het natuurlijk tijd voor een feestje. Eerst hebben we een prachtige taart afgehaald, gemaakt door de moeder van vriendjes van Kai en Vico. De taart was fantastisch mooi (zie de foto)! Dit weekend maakt Krista (facebook: taarten van Krista) ook nog cupcakes voor Kai zodat hij die maandag in zijn klas kan trakteren. En het te betalen bedrag wilde ze graag doneren aan Kika. Superlief toch? Onze pot staat, mede door de verkoop van het tweede parkietje van Claudette, nu op 519,90! Om 15.30 uur kwamen opa en oma Steenberg en hebben we samen met oma Vinke (die vandaag op Mika en Vico had gepast) een gezellig feestje gevierd. Met mooie kadootjes natuurlijk en vooral veel gezelligheid. Ook Jorian kwam nog een kadootje brengen, heel erg lief! Om 18.00 uur was het tijd om een uurtje te gaan bowlen. Kai en ik hebben tot en met ronde 8 gestreden om de winst, maar helaas haalde papa ons net op het laatst nog in en ging hij er met de winst vandoor. Vico was een goede vierde en opa was helaas de laatste. Bij opa bleven elke beurt dezelfde 2 kegels staan, net alsof die tijdens zijn beurt met een magneetje vast zaten.... Om 19.00 uur konden we lekker aanschuiven aan de twentse toafel in de bowling boerderij. We hebben heerlijk gekletst en heerlijk gegeten. Het was een superleuke avond!

We zijn klaar met de chemo's!!!! Wauw, het zit erop!!! Of zoals Kai het deze week in een creatief werkje van school verwoordde: Ik heb het overwonnen!!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Sjakie:
    17 april 2015
    Kai,

We zijn trots op je hoe je het traject hebt doorstaan.

Je bent een kanjer.

Oom Robert, tante Birgit, Stijn en Brechje.
  2. René Baltes:
    18 april 2015
    In één woord fantastisch Kai , zo super trots op jouw . Ik leest het al weer , feest , gebak , cadeautjes . Dik verdient kerel !!!!!! Geniet er maar lekker van . Gr René
  3. Bianca (collega van papa):
    18 april 2015
    Trots mogen jullie zijn! Kai, je bent een kanjer!
    Echt reden voor een feest!
  4. Bianca Spoolder:
    Hoi Kai,

Wat fijn dat die 2 jaar er nu op zitten, hè. Een hele opluchting. Wij vinden dat je het superknap gedaan hebt. En om dit te vieren, hebben we morgen een verrassing voor jou. En we gaan er morgen een gezellige, leuke dag van maken met een potje bowlen en daarna lekker wat eten. We zien jullie morgen.

Groetjes, Peter, Bianca, Nienke en Anne-Fleur
  5. Magda,Johan,Martijn,Julia:
    20 april 2015
    Hallo.
    Kai je zijn bij dat je deze periode goed hebt door staan. Dat is zeker een feestje waard.
    Groetjes Magda,Johan,Martijn,Julia.
  6. Magda,Johan,Martijn,Julia:
    20 april 2015
    Sorry typ foutje.

Kai we zijn blij dat je deze periode goed hebt doorstaan.
    Dat is zeker een feestje waard.
    Groetjes, Magda,Johan,Martijn,Julia.