KAMPIOEN!

22 november 2014 - Nijverdal, Nederland

3 weken geleden had Mika plotseling heel erg pijn. Hij kronkelde, schreeuwde, liep rood aan en hield zijn adem wel heel erg lang in. Ik vond het doodeng. Ik heb hem in mijn armen genomen en ben naar een buurvrouw gerend die arts is. Daar kreeg hij nog zo'n aanval, dit keer wat milder. Onderzoek wees eigenlijk niets uit, het leek op koliekpijn. Na een paracetamol was het weg en bleef het weg. Tot vorige week vrijdag. Na een klein aanvalletje 's ochtends kreeg hij 's middags weer een behoorlijke aanval. Doodeng vond ik het. Los van het feit dat je niet weet wat het is doet Mika heel erg eng met zijn ademhaling op zo'n moment, echt doodeng...  Toch maar de huisarts gebeld en we konden een uurtje later terecht. Toen was er natuurlijk niets meer aan de hand. Darmkolieken lijken het. Hopelijk krijgen we het niet nog een keer. Dit is al de vijfde keer dat Mika ons zo laat schrikken. We worden zo moe van steeds die angst en al die medische bezoekjes....

Kai had deze week een buikgriepje, zoals half Nederland. Maandagnacht en dinsdag heeft hij heel veel overgegeven. Woensdag ging het weer wat beter, gelukkig, en donderdag kon hij weer naar school. Wel voor korte duur, want vrijdagochtend stond het UMCG weer op het programma. Dit keer ging papa mee. Met Kai was alles weer helemaal goed, lekker op dezelfde voet verder. 'S middags zat hij alweer lekker op school tussen zijn vrienden.

Vandaag was een spannende dag. Als Kai zijn team vandaag won, waren ze kampioen. En winnen deden ze, zoals altijd met dikke cijfers. En dus werd er feest gevierd bij de zweef! Er was taart, kinderchampagne, chips, patat en drinken. En een mooie medaille met voor iedereen een persoonlijk woordje van trainer Peter. En van alle ouders was er een cool t-shirt: E4 kampioen! Het was een superfeestje voor een superprestatie! Het doelsaldo is met nog 1 wedstrijd te gaan 93 goals voor en Kai heeft er nog maar 14 tegen gehad, knap he?

Kampioen worden zit er voor Vico dit seizoen niet in. Maar hij mocht vandaag wel een keer keepen en dat deed hij hartstikke goed. Doordat de tegenpartij beter was had Vico best wat werk te doen, maar hij heeft zich dapper geweerd!

1. 22 november 2014
    Van harte gefeliciteerd met dit geweldige resultaat. KAI. Kan me voorstellen dat je schrikt van Mika hopelijk niet nog een maal. Op naar het volgende feest de sinterklaas lekker genieten gr u u t Sneek
  2. Els wittendorp:
    22 november 2014
    Proficiat Kai! Geweldige prestatie.Hopelijk gaat het met Mika nu verder goed. Groetjes Els
  3. Fam. Roelofs:
    22 november 2014
    Kampioenen ole ole ole!
  4. Babette:
    23 november 2014
    Gefeliciteerd met het kampioenschap Kai!