Iedereen weer op de been

1 november 2013 - Nijverdal, Nederland

Gelukkig heeft de buikgriep ons gezinnetje verlaten. Daardoor hebben we eigenlijk een  gewone week achter de rug. Kai wilde vorige week zaterdag weer naar zijn voetbalteam, nu nog eerst alleen om te kijken. In de middag wilde hij graag weer spelen, dus is hij lekker naar zijn vriendje ruben geweest. En hij is ook weer de hele week naar school geweest. Weer aan allerlei toetsen mee gedaan en gewoon weer lekker gescoord met cijfers. Lekker voor hem. Dinsdagavond belde ik of het thuis uitkwam dat ik nog even wat langer doorwerkte. Iedereen boos want ik moest op tijd thuis komen omdat Kai naar de voetbal wilde... Ongelooflijk, hij is donderdag ook weer geweest, wat een bikkel... Hij heeft nog wel wat last van zijn motoriek, stapt nog niet door op de trap, rent nog niet, maar verder is hij weer aardig de oude. De bloedwaardes van Kai waren vanochtend weer goed, dus Kai mag op dezelfde voet nog door met de behandeling.

Vico nadert het mogen afzwemmen voor B, hij moet alleen nog even oefenen op het duiken. Verder zit hij ook prima in zijn velletje. En Mika is druk aan het oefenen met zitten (lukt bijna maar nog net niet zonder omvallen), met draaien (kan bijna van de buik terug draaien maar nog net niet) en met het maken van nieuwe geluiden (kan oma en nee zeggen, maar wel heel willekeurig en zonder dat hij dan oma of nee bedoeld, waardoor het echt meestal nergens op slaat, erg grappig..). Helaas zijn de uitslaaptijden waar we zo aan gewend waren voorbij... Ook door de wintertijd. Helaas is hij nu meestal al rond 6.00 uur wakker, soms om 7.00 uur. Maar 8.15 zit er blijkbaar niet meer in.

Omdat het zo goed gaat begint Erwin volgende week ook weer met werken op dinsdag, dan gaan de kids voor het eerst ook weer voorschools naar ciska en dus ook overblijven op school en naschools naar ciska. We denken dat het weer gaat lukken vanaf nu om de kids zoals altijd de bedoeling was 2 dagen per week (op dinsdag en donderdag) naar Ciska te laten gaan. Met Ciska durven we dat wel aan, de kids hebben het daar erg fijn. De rest van de week hebben we zelf geregeld (erwin thuis op maandag en vrijdagochtend, ik op woensdag en vrijdagmiddag). Spannend, om te proberen of dit weer lukt. Alles wat zo normaal was altijd is nu weer ontdekken en ons weggetje in vinden. In de middencategorie hadden we ook zeker niet gekozen voor deze oplossing, maar nu met het relatief lage behandelingsschema denken we dat het wel haalbaar is. De tijd zal het uitwijzen.

1. 1 november 2013
    Hoi luitjes goed te lezen dat het allemaal voorwaards gaat. Hartelijke groetjes Gert en Lidy
  2. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    1 november 2013
    Hoi!
    Fijn dat iedereen weer opgeknapt is en jullie de volgende "gewone" stappen weer durven te zetten :-)! Ik mail binnenkort even wat data door om te kijken of we wat kunnen afspreken. Voor nu fijn weekend en blijf in deze positieve sfeer!
    Liefs uit Deventer
  3. Floortje:
    3 november 2013
    Goedzo! Ga zo door..
  4. Mirjam:
    6 november 2013
    leuk Kai zag je artikel in de kindzorg.
    groeten uit Groningen