Hoi schoolvriendjes, daar ben ik weer..

27 mei 2013 - Nijverdal, Nederland

Vanochtend wilde Kai graag even naar school. Papa heeft hem er in de rolstoel naartoe gereden en Kai is een uurtje gebleven. Eerst heeft hij over zijn kanjerketting verteld. Daarna wilde hij gewoon meedoen met een les, even 'gewoon' zijn... Vandaag gekozen voor de pet van opa en oma Steenberg en tante Miranda, oom Duncan, Robbin en Daniek. Een pet is echt wel nodig nu, want Kai heeft nog maar weinig haren over. Hij kiest er bewust voor ze niet kort te willen knippe, hij wil het gewoon zo laten uitvallen. Prima, we doen het zoals hij zich er het meest prettig bij voelt.

Voor elke handeling die Kai moet ondergaan die niet prettig is voor hem krijgt hij een kanjerkraal. Zo heeft hij kralen voor bloedprikken in zijn vinger, de sonde inbrengen, de lumbaalpuncties, het aanprikken van de VAP, het afhalen van de VAP-pleister (pleisters afhalen vind hij het ergst...), voor alle chemo's die ingespoten worden, voor opname in isolatie, voor spoedopnames, enz.... Het is 6 weken geleden dat we hoorden dat Kai ziek is. In die 6 weken heeft Kai maar liefst 78 kanjerkralen verzameld.... Dit geeft een beetje een idee hoeveel dat mannetje moet ondergaan.

Morgenvroeg wordt de VAP weer aangeprikt en krijgt hij weer een chemo, misschien ook wel eerst bloed prikken (weer 2 a 3 kralen...). We zijn benieuwd wat dit met hem doet. Hij is zo goed aan het opknappen en loopt zelfs hele kleine stukjes thuis weer zonder ondersteuning, al kan hij nog niet zelf opstaan van de bank... Als dit allemaal goed gaat morgen gaat het even weer wat rustiger worden. Ik heb nog bevallingsverlof, maar Erwin kan dan binnenkort ook hopelijk zijn werk weer (gedeeltelijk) oppakken.

We zeggen het misschien niet vaak genoeg, maar we voelen ons heel erg gesteund door de vele blijken van medeleven die we hebben ontvangen. Zoveel kaartjes, mailtjes en reacties op ons blog, het doet ons heel erg goed. Het is teveel voor ons om op iedereen persoonlijk te reageren, maar we voelen ons erg gesteund in deze voor ons moeilijke en hectishe tijd. En Kai heeft elke reactie ofwel zelf gelezen, of we lezen het hem voor. Hij geniet van alle aandacht en vind het heel erg fijn dat er zoveel lieve mensen zijn die zo om hem geven en zo met hem meeleven. Bedankt allemaal!

1. Opa en Oma Steenberg:
    27 mei 2013
    Kai wat een fijn gevoel om er weer bij te horen in je eigen schoolklas,en iedereen weer te zien
    We wensen je morgen weer sterkte en succes.
    Liefs voor jullie allemaal van opa en oma.
  2. Lisa:
    Hoi Kai,

Het was leuk je weer op school te zien.
    Hopelijk zien we je weer wat vaker.
    Succes morgen.

Groetjes,

Lisa
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Hier Mirthe:
    Leuk dat je even weer naar school bent geweest Kai! Als het kan komen we zaterdag misschien naar jullie toe en als we een leuke vinden nemen we een mooie pet voor je mee! Veel succes met de chemo's.
    Groetjes Mirthe (en de rest ook natuurlijk)
  4. Oma vinke:
    Hoi lieve Kai.
    Wat goed dat je weer even naar school bent geweest.
    Morgen bij de volgende chemo veel succes.
    Groetjes
  5. Janny Schoemaker:
    27 mei 2013
    Kai wat fijn dat je even naar school kon vandaag. Sterkte morgen en doe de groetjes aan papa, mama, Vico en Mika
  6. Dion:
    28 mei 2013
    Hai Kai
    Fijn dat je weer op school was.
    Van Dion

Kai je bent een echte bikkel.
    Zet'm op!!
    Groetjes Jack, Manon en Fabian (doe je de groetjes aan Vico)
  7. Berdien Geut:
    28 mei 2013
    Hoi Kai,
    Wat een leuke site! Ik kwam net thuis en heb direct gekeken! Veel sterkte en succes morgen, doe de groetjes aan je papa en mama!

Groetjes van de Familie Geut
  8. Amy:
    21 juni 2013
    he kai nog van mij een paar ratsels

welke bus kan niet rijden rara

het vliegt door de kerk en het is paars

veelplezier