Hellendoorn Rally

21 september 2013 - Nijverdal, Nederland

Zaterdagochtend gingen we vroeg op. Dit keer niet voor de voetbal, maar voor de Hellendoorn Rally. Via de stichting Against Cancer hebben we vrijkaartjes gekregen voor deze rally. We waren als VIP's uitgenodigd. Daar moesten de jongens toch wel naar toe. Mama bleef thuis bij Mika. Haar kaartje hebben we aan Bart (overbuurman) gegeven. Wie konden we blijer maken dan de echte autofiel Bart. We zijn met de auto naar het industrieterrein gereden, aangezien Kai nog erg vermoeid was van de kuren van gisteren. We hebben een buggy meegenomen om hem op de verschillende terreinen te kunnen vervoeren. Alles was super netjes geregeld. Bij binnenkomst kregen we onze VIP kaarten en koffie en limonade. We hadden nog even tijd voordat we met de pendelbus naar de proeve bij Daarle/Hellendoorn gingen. We zijn dan ook eerst naar de box gegaan van het OVD rally team gegaan waar petjes voor ons klaar lagen. Dit team sponsert de stichting Against Cancer. We kregen de petjes overhandigd van de rijder Wouter Ploeg. De jongens mochten ook even in de BMW zitten, maar dat durfden ze niet zo goed. We hebben wel de auto aan de buitenkant van alle kanten bewonderd. Gauw zijn we naar de bussen gelopen om ons naar de proeve te laten rijden. De kolonne busjes reden eerst helemaal naar Almelo, omdat ze in deze buurt de weg niet kenden. Bart en ik hebben de busjes de goede weg gewezen en waren we gelukkig nog op tijd. We stonden in de buurt van een afslag waar de auto's vanaf een klinkerweg een asfaltweg op moesten. Op deze manier konden we ze goed zien en kwamen ze spectaculair voorbij. Voor de lunch mochten we bbq-en. Een vriendelijke dame van de organisatie heeft voor ons wat vlees gehaald, want er stond een lange rij voor het buffet. Zo konden we rustig eten en waren we op tijd voor het vertrek naar de proeve in Almelo. We hebben gegeten met Jorian en zijn vader, moeder en zus. Zij waren er ook. Uiteraard hebben we Roy (organisator van de rally) en Cas ook gezien. Iedereen was net zo enthouisiast als Kai en Vico. De proeve in Almelo was druk bezocht. Gelukkig konden de kids vooraan het hek staan. Vanaf dit punt konden we de auto's zien die een aantal bochten op rij moesten nemen. Een enkeling vergiste zich in deze bocht. Zo ook de coureur Kleinjan die met zijn Porsche voor onze neus spinde. Later bleek dat hij ergens anders helemaal van de baan was geschoten en in het water was beland. Dat hebben wij gemist, want Kai had ondertussen behoorlijk trek gekregen in patat. De Dexa begint te werken. Na een ouderwetse puntzak met patat zijn we met de eerste bus terug gegaan naar N'dal. Daar zijn we nog langs de boxen gelopen. Kai en Vico wilden nog wel blijven, maar aan Kai kon je goed zien dat hij eigenlijk niet meer kon. Grote donkere kringen om zijn ogen verraadde zijn vermoeidheid. Hoewel zaterdagavond een opblijfavond is, gingen beide jongens toch redelijk vroeg naar bed, omdat de koek toch echt wel op was.

1. Fam. Roelofs:
    Hoi Kai,

Wj vonden het ook een supergave dag!
    En we zijn ook wel heel erg verwend, vind je niet?

Groetjes van de Roelofsen
  2. Cisca:
    23 september 2013
    Hey Kai! Dus je hebt een superdag gehad! Rob vind het wel heel jammer dat hij jullie gemist heeft bij het OVD Rallyteam waar hij ook altijd bij de service is, maar nu net even weg was toen jullie kwamen! Maar ik ben blij dat je toch nog de hele dag hebt kunnen meemaken. Groetjes van mij.
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    23 september 2013
    Wauw, dit was dus een echte mooie stoere mannendag! Leuk dat jullie er zo van hebben genoten!
    Groetjes Jelmer, Agnes, Mirthe, Joost & Stijn