Heerlijk, vakantie....

10 oktober 2014 - Nijverdal, Nederland

Kai was de afgelopen 2 weken erg moe. Hierdoor was hij ook heel erg kribbig, brutaal en onredelijk. Zelf merkt hij dat ook wel. Hij vroeg ons laatst of het misschien door de chemo's kan komen. We horen van wel meer ouders dat hun kinderen erg toe zijn aan vakantie, dus misschien "heerst" het ook wel gewoon. Maar ergens krijgen wij ook wel het gevoel dat de methotrexaat steeds wat zwaarder valt. Volgende week hebben we er al 1,5 jaar op zitten, dus dan hoeven we nog maar 6 maanden. Dat moet te doen zijn, nog even volhouden....

Maandag mocht Kai weer een keer naar het ziekenhuis, dit keer naar de optometrist. Nou, de kogel is door de kerk: Kai krijgt een brilletje. Hij hoeft hem niet hele dagen op, alleen maar als hij naar het schoolbord kijkt, tv kijkt enz. Woensdagmiddag moest er natuurlijk meteen een brilletje worden uitgezocht. Dus Mika vroeg naar bed en er ook vroeg weer uit en hup, op pad naar de opticien. We verklappen nog niet hoe zijn nieuwe eruit gaat zien, maar ik kan je wel zeggen dat dit knappe mannetje straks echt helemaal onweerstaanbaar is... Daarna gauw Vico opgehaald. Die had een hele leuke hockeytraining gekregen van Isabelle en Sanne, samen met een groep meiden. Allemaal knappe meiden en hij was de enige jongen die was uitgenodigd.... Boffen hè?

Vandaag mocht Kai ook weer naar het ziekenhuis, dit keer om bloed te prikken. Dit keer hoefden we niet langs een kinderarts maar zouden we de waardes telefonisch doorkrijgen. Omdat Kai maandag ook al school had gemist, ben ik vroeg opgestaan en om 7.00 uur reden we samen al weg. Even een labformuliertje ophalen op de kinderafdeling (want de voorraad formuliertjes was op) en daarna snel bloed prikken. Wat ons steeds weer opvalt is hoe weinig bloedprikkers een vingerprikje kunnen geven. Zeker in 50% van de gevallen moeten we in zo'n hokje wachten op een andere prikster, omdat een vingerprikje blijkbaar eng is of moeilijk om goed te doen. Vandaag moesten we best wel lang wachten. Maar toen hadden we wel een hele goede... Met haar ook nog even besproken hoe er 2 weken eerder een "misprik" kan zijn geweest. Zij gaf aan dat, als het bloed erg stroperig is, er heel hard geduwd wordt en dan komt er veel vocht bij. Daardoor krijg je hele rare waardes. Kai was op tijd weer terug voor school, dus vandaag een keer geen school gemist op vrijdag... Rond 10.00 uur belde de arts al en alle waardes waren gelukkig weer goed. Ik vond het vandaag toch wel een beetje spannend, omdat Kai afgelopen week zo moe was en vorige week een keer (spier)pijn had in zijn armen, ergens zeurt er dan toch een gedachte dat misschien de eerste prik 2 weken geleden (die met de slechte waardes) de juiste uitslag was en de tweede prik (die met een positieve uitslag) een misprik kan zijn geweest... Die onzekerheid zal ook nog wel blijven, we laten ons er zo weinig mogelijk door leiden.

En nu eerst heerlijk een weekje vrij met zijn allen, genieten van elkaar. We hebben voor 8 dagen een camper gehuurd en vertrekken morgen heerlijk richting de Harz in Duitsland. We hebben een heel programma samengesteld met allemaal leuke uitjes en elke nacht een andere camperplaats, dus dat gaat helemaal goed komen. En gewoon heerlijk tijd doorbrengen met zijn 5-en, super.

1. 10 oktober 2014
    Hoi allemaal ik wens jullie een hele fijne vakantie wat leuk met een camper spannend ik hoor het met het uitstapje dames. gr Lidy
  2. René Baltes:
    10 oktober 2014
    Hey Kai , heerlijk vakantie ........ Heel veel plezier in Duitsland . P.s die bril staat vast erg cool man
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    10 oktober 2014
    Hoi hoi, we zijn benieuwd naar de bril Kai en hopen dat je ook een beetje bij kunt tanken op vakantie; groep 7 is ook best pittig, hoor ik van Mirthe ook wel. Dus.. heerlijk een weekje er tussenuit! En Vico dus vette mazzel met al die hockeymeiden, hihi... dat vond je vast heel leuk! En nu lekker genieten van de vakantie!! Liefs van ons 5-jes
  4. Claudette:
    11 oktober 2014
    Hoi kai, jee wat maakt je moeder het spannend zeg. We zijn idd ontzettend benieuwd hoe jouw nieuwe look eruit ziet, we wachten af.....
    Fijn dat alles zo goed gaat.
    Daarom is een welverdiende vakantie nu wel op zijn plaats!
    Genietse
  5. Babette:
    11 oktober 2014
    Jee een bril Kai, gaaf! Ik vind dat altijd erg leuk staan.
    En wat klinkt jullie vakantie lekker. Heerlijk rondtoeren met zo'n camper. Heel veel plezier!
  6. Els wittendorp:
    11 oktober 2014
    Ik wens jullie een hele fijne vakantie!!
  7. Bimi:
    12 oktober 2014
    Wat een fijne berichten weer allemaal en straks showen hoor kai! Isabelle vond t ook leuk dat vico bij de training was . Veel plezier gewenst en tot gauw!
    Groetjes van ons allemaal
  8. Lotty van de Werfhorst:
    13 oktober 2014
    Een hele fijne vakantie met het gezin. Lekker genieten en veel plezier.
  9. Bianca Spoolder:
    17 oktober 2014
    Wij zijn ook erg benieuwd hoe je nieuwe bril je zal staan, vast heel stoer! We kunnen ons goed voorstellen dat de onzekerheid altijd blijft, soms wat meer op de achtergrond, soms wat meer aanwezig. Maar gelukkig was alles goed. Wat leuk dat jullie een week met de camper er op uit trekken, lijkt ons super. Wij wensen jullie dan ook veel plezier!

Groetjes, Peter, Bianca, Nienke en Anne-Fleur.