Groningen, we have a go!

15 juli 2013 - Nijverdal, Nederland

Vanochtend zaten de 2 weken zonder ziekenhuizen er weer op voor Kai. Al vroeg gingen we samen naar Almelo om bloed te prikken. Net even met Groningen gebeld en de waarden zijn geweldig goed, zo na zijn rustweken... Morgen gaat Erwin dus met Kai naar Groningen voor een beenmergpunctie. Dit keer wordt er volgens ons geen chemo ingespoten, maar wordt vooral beenmerg afgenomen. Het resultaat hiervan horen we over een paar weken, dat bepaald mede in welke risicogroep hij gaat komen. Kai is blij dat het doorgaat, want dan heeft hij daarna weer vrij tot en met volgende week vrijdag, en kan hij nu vrijdag gewoon voor een hele week volledig van de vakantie in Drenthe genieten.

We proberen zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Kai functioneert bijna weer als de oude, op nog een beetje beperking na. Zo heeft hij nog steeds snel last van zijn voeten, kan hij nog niet echt rennen en hij heeft nog niet alle kracht terug, maar hij is op de goede weg. De krukken worden al een week niet meer gebruikt...

Geestelijk hebben de vrije weken hem ook goed gedaan. Af en toe een wat extreme boze bui, maar die wordt altijd gevolgd door een superlief sorry briefje aan ons. Hij wordt wel af en toe aangesproken op zijn haren maar heeft daar een heel cool antwoord op. Jongetje vraagt: waarom heb jij zulk gek haar? Kai: omdat ik heel erg ziek ben. Jongetje: dan moet je hier maar weg gaan, als je zo ziek bent. Kai: jij kan anders niet ziek worden van mij en ik wel van jou, dus ga jij maar weg dan. Het jongetje droop daarna af... Geweldig toch, hij komt goed voor zichzelf op. Doordat hij graag zonder pet loopt en hele fijne gelaatstrekken heeft, wordt hij vaak aangezien voor een meisje. Hij moet er erg om lachen en kijkt me aan en zegt: zullen we het maar vertellen dat ik een jongen ben? Waarop degene die zich vergist in excuses uitbarsten Kai grinnikt... We zijn nu met onze eigen 3 jongens en vriendje Ruben bij de flierefluiter, de jongens spelen in het zwembad, we gaan zo een ijsje eten, alles onder het motto: pluk de dag, je weet nooit of het je laatste is!

1. Frans de Vries, Collega van papa:
    Hoi Kai.
    Ik ben Frans, een collega van je pappa en lees elke keer met veel belangstelling jouw berichten.
    We praten ook regelmatig over jou.
    Dat je zo'n geweldig ventje bent met de ene keer moeilijke momenten , die dan weer afgewisseld worden met de leuke waarvan de foto's getuigen.
    Ik begrijp je wisselende stemmingen.
    Ik wens je veel sterkte morgen in Groningen.
    En daarna hopelijk een fijne week in Drenthe.

Groetjes Frans
  2. Opa en Oma Steenberg:
    15 juli 2013
    Dat is geweldig nieuws, morgen veel succes in Groningen.
    Liefs en groetjes.
  3. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Hoi toppers!
    Wat goed om te lezen zeg, we zullen weer voor je duimen morgen Kai! En fijn dat je al zoveel dingen weer kunt ;-)!! Wij waren dit weekend bij opa & oma in Drenthe en zagen Vico nog op TV Drenthe voorbijkomen, zo grappig! En het artikel had onze oma ook nog bewaard, maar we zien dat jullie die al digitaal hebben. Geniet van jullie vakantie in Drenthe en wie weet tot gauw ziens weer een keer!!
    Liefs van ons vijfjes!
  4. René Baltes:
    15 juli 2013
    Kai ... Kerel je doet het fantastisch ! Ik ben super trots op je . Succes morgen !
  5. Robbin:
    Top! succes morgen!!!
    xx
  6. Fam. Meijer:
    15 juli 2013
    Hallo daar, wat een goed nieuws allemaal, wij wensen jullie veel succes morgen in Groningen. Super dat jij alweer zoveel dingen aankunt en aandurft en knap hoor dat jij jouw "mannetje" staat tegenover andere kinderen.

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie, hopelijk kunnen jullie heerlijk genieten samen.

Groetjes familie Meijer
  7. Emmy en Martin:
    16 juli 2013
    Fantastisch Kai hoe het gaat en heel veel sterkte morgen en alvast een mooie week in Drenthe.
    Groetjes