Groningen of Almelo, rara waar zijn we...

24 juni 2013 - Almelo, Nederland

Gisteren heb ik bloed laten prikken in het ziekenhuis van Almelo. We hebben toen al even gauw rondgekeken op de spiksplinternieuwe kinderafdeling en riepen bij het afscheid: hopelijk niet tot gauw! Het was namelijk de bedoeling dat ik vandaag een kuurtje zou krijgen in Groningen. Maar helaas bleek uit mijn bloed dat mijn lijfje die kuur even niet aan kan. Mijn trombo's zijn te laag. Het kuurtje dat ik ga krijgen kan bloedingen veroorzaken in ik dacht mijn darmen. Ik krijg wel een medicijn om dat proberen te voorkomen, maar als het toch gebeurt is het niet handig dat mijn trombo's zo laag zijn, want die moeten zorgen voor het stoppen van bloedingen. Als de chemo's wat meer zijn uitgewerkt komt dit vanzelf weer goed. Wel is mijn hb ook erg laag, dus in plaats van naar Groningen moet ik vandaag wel naar Almelo. Zat ik net op school, komt mama mij alweer ophalen. Hup, gauw wat boekjes, spelletjes, de ipad en vooral veel snoepjes mee en gauw naar het ziekenhuis. Omdat we het kruisbloed meegekregen hebben voor Groningen, moeten we dat eerst inleveren bij het lab en kunnen ze dan pas het bloed bestellen. We zijn dus om 10.00 uur in het ziekenhuis, maar ik zit pas sinds 12.15 uur aan het bloed. Wel even aan de zuster gevraagd of ze wil nabellen dat de tweede zak wel echt klaar ligt zodat we straks niet weer 2 uur hoeven te wachten. Ondertussen knutsel ik, speel ik stratego met mama, lunchen we, speel ik met de speelkast van de cliniclowns, met de playmobil, met de kliklego, enz... Zo komen we die paar uur wel door. Nu moeten alle vervolgafspraken die al gemaakt waren voor de beenmergpunctie en de eerste meerdaagse kuur ook weer verschuiven... Jammer, want dit paste perfect in onze vakantieplanning, maar zo zie je maar, wij kunnen gewoon niets plannen de komende 2 jaar, want er kan zo weer een kinkje in de kabel komen en dan kan alles weer opschuiven... Oh ja, de dokter gaf ook nog aan dat mijn neutrofielen ook erg laag zijn (0,26 in plaats van boven de 1). Ik dacht: wat is dat nou weer en nou en? Maar de dokter zegt dat dit betekent dat ik op dit moment heel erg vatbaar ben voor bacteriën. Ik moet nu dus even plaatsen mijden waar veel bacteriën kunnen zijn, zoals liften. Ook dit gaat vanzelf weer groeien, maar nu ben ik dus even heel vatbaar. Als ik nu koorts krijg moet ik zeker weer opgenomen worden, dus even toch maar voorzichtig aan doen...

1. Opa en Oma Steenberg:
    24 juni 2013
    Dat is ook pech hebben , denk je te weten hoe het deze week zal lopen veranderd er weer van alles .
    Maar aan de foto te zien Kai weet je daar ook wel een positieve draai aan te geven.
    We vonden het zondag heel erg gezellig samen met jullie een bouw en eetmoment te hebben gehad .
    Liefs en groetjes .
  2. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Hoi Kai,
    gelukkig dat je je wel goed hebt weten te vermaken in het ziekenhuis en mooie dingen hebt gemaakt zo te zien :-)! Vervelend hè dat alles weer anders loopt, maar... we blijven positief!! Dikke knuffel voor jou, kanjer! En doe je de lieve groetjes aan papa, mama, Vico en Mika??
    Liefs van ons 5-jes!
  3. Martine:
    Lieve Kai,

Danisha en ik waren vanmorgen op de oncologiepoli en hebben nog gekeken op de dagbehandeling of je er was.
    Heel veel sterkte en we denken aan jullie!
    Liefs,
    Danisha en Martine
  4. Oma vinke:
    Hoi Kai.
    Wat vervelend dat de chemo eventjes uitgesteld moest worden en je eerst nog een bloedtransfusie moet hebben.
    Wij hopen dat je hier goed van opknapt en dan de volgende chemo weer kunt krijgen en dat dit niet teveel de planning in de war stuurt.
    Dikke knuffel voor jou en Mama, Papa, Vico en Mika.
    Groetjes.
  5. Miranda:
    24 juni 2013
    Ai... Wat is het toch wat!
    We hebben het erg leuk gehad gisteren met jullie! Mama heeft nog geprobeerd om jullie onze optredens in het Rabotheater te mailen, maar dat lukt helaas niet.
    Wij duimen dat alle waardes gauw weer de goede kant op gaan!!!
    Dikke knuffel Robbin, Daniek, Duncan en Miranda
  6. Sjakie:
    Kai,

Jeetje, al weer een transfusie. De derde al. Zo te lezen was die echt nodig voor het vervolgtraject. Je mama of papa zegt het al dat je nu in een periode zit vol onzekerheden qua planning. Die kom je ook wel door he vent. Blijf je weg bij de bacterieen! Die kun je op dit moment beter niet tegenkomen.

Toi, toi, toi Oom Robert, tante Birgit, Brechje en Stijn
  7. Meneer Menno:
    25 juni 2013
    Hai Kai,

Het is een vierkant en een driehoek. Rara, wat is het?
    (Orlando).

Het is groen en zit achterop een auto: Kermit de sticker hahaha ( Isa)

Jantje zit in een ronde klas, Jantje zegt: "Broem, broem."
    De juf zegt: "Als je nog 1 keer broem, broem zegt, dan ga je in de hoek." Jantje zegt dan:" Broem, broem." Juf zegt: " Nu moet je in de hoek." Jantje zegt: "Sorry juf, ik kan niet in de hoek, we zitten in een ronde klas." Van Lynn.