Genieten van het weer en elkaar...

22 juli 2013 - Zwiggelte, Nederland

Helaas hebben we geen wifi op het park. Maar wel in de speeltuin waar we nu zijn, dus nu gauw even een verhaaltje schrijven...

Vrijdag zijn mama en de jongens naar het centrum gelopen en hebben we lekker gegeten bij bakker bart op het terras. Toen papa thuis kwam om 16.00 uur hebben we snel wat gegeten, de laatste spullen in de auto gegooid en met beide auto's op pad gegaan! Rond 18.30 uur waren we in ons mooie huisje. Het is een mooi vrijstaand huis met een grote tuin waar we zowel in de zon als in de schaduw kunnen liggen. Nadat we even allerlei balspelletjes hadden gedaan in de tuin zijn we lekker allemaal gaan slapen. Ook Mika sliep hier gewoon de nacht door, net alsof hij niet voor het eerst in een ander bedje lag...

Zaterdagochtend natuurlijk eerst even het zwembad uitgeprobeerd. Daarna bingo gespeeld (mama won een prijsje en Vico mocht daar wat voor uitzoeken...). Na de lunch zijn we naar herinneringspark Westerbork geweest. Heel erg interessant. In het museum was een route voor de kinderen met een quiz met vragen, vonden ze heel interessant. De rondleiding buiten vond vooral mama heel interessant. 'S avonds zijn we lekker uit eten gegaan bij een all-you-can-eat buffet, daar is Kai zo gek op. Alles werd vers gebakken voor hem, dus hij kon gewoon zonder risico alles mee eten. Thuis weer onze campingssporten gedaan en rond 21.00 uur lagen alle kinderen in bed, moe maar heel tevreden.

Gisteren weer eerst gezwommen. We hebben veel soorten zwembadspeelgoed mee, dus elke keer wordt er wat anders meegenomen, erg leuk... Daarna bij het animatieteam cupcakes versieren en thuis lekker opeten. Toen naar Orvelte, waar een leuke jaarmarkt was. Het is sowieso een mooi dorp. We gaan nog een keer terug om naar het dierentuintje Zoo Bizar te gaan, want daar kregen we van onze buren Pieter en Noortje kaartjes voor. Maar dat lukte nu niet meer, want we hadden ook nog afgesproken in Rolde met mama's collega Adriaan. Na een gezellig glaasje drinken met een heerlijke gebakken cake en wederom het uitpakken van voor ieder een leuk kadootje hebben Adriaan en Jeanette ons de 2 hunnebedden van Rolde laten zien.Kai  had met juffrouw Ans hier een project over gedaan en wilde ze erg graag in het echt zien. De terugweg in de auto vertelden de jongens dat ze het erg interessant hadden gevonden en gezellig. Na het avondeten is mama nog even met de jongens gaan afkoelen in het zwembad. Mika lag al om 20.30 uur in bed, hij miste daardoor de lekkere stokbroodjes met kruidenboter en satesaus...

Na een heerlijke nacht, waarna we allemaal pas om 7.45 uur wakker werden en Mika pas om 8.00 uur, is er eerst weer gezwommen. En nu zijn we in pretpark de sprookjeshof in zuidlaren (met de optimelkorting an 50%, we letten natuurlijk wel op de kleintjes...). Gelukkig is hier ook een indoor speeltuin met airco, even uit de warmte weg, al klagen we nijet want wat hebben we het getroffen met dit weer... Nog even genieten de komende dagen dus!