Formule 3 is gaaf!

3 september 2014 - Nijverdal, Nederland

Vrijdag  was er goed nieuws bij dr. Shabo in Almelo. De waardes zijn nu al zo'n tijd laag dat we wat omlaag kunnen met de dosering van 1 chemo. We zijn vanaf zaterdag dus begonnen met 25 mg metrotrexaat in plaats van 30 mg. De dosering voor de chemo 6mp houden we voorlopig nog wel aan (dat is de chemo die hij nu dagelijks als 1,5 tablet kan slikken (= 75 mg, eigenlijk hoeft hij maar 70 mg), we hopen niet dat hij ooit naar iets van 60 mg moet omdat we dan misschien weer naar drankjes moeten en het zou zo zonde zijn als hij alleen daarom nog een sonde moet omdat doorslikken van drankjes echt niet gaat..). Ook de dosering voor de antibiotica cotrimaxasol blijft hetzelfde, 3 keer per week 720 mg.

Verder hebben we een fantastisch weekend gehad met zijn 5-en. We zijn via de stichting Against Cancer een weekend in de racewereld gedoken. Indy Dontje, een jonge nederlandse coureur die rijdt in een duits formule 3 team, is ambassadeur voor deze stichting en heeft samen met zijn vader, Arthur dontje, 5 gezinnen uitgenodigd op de Nurnbergring. We mochten daar 3 formule 3 races van hem bijwonen (1 crash en 2 keer 4e), Arthur gaf ons een paar rondleidingen en gaf ons een interessante inkijk in de racewereld en we hebben ook de beroepscoureur Renger van der Zande ontmoet. Ook zijn race hebben we bekeken, hij werd 3e. Zaterdagavond heeft Indy meegegeten en zaten Kai en Vico bij hem aan tafel, vonden ze echt helemaal te gek. Het is echt een superaardige jongen en de kids vinden hem vet cool. Ze hebben een boekje vol handtekeningen gescoord van heel veel coureurs en zondag kregen ze allebei nog een versleten autoband van de auto van Indy mee. Die moesten maandag gelijk mee naar school natuurlijk... We zijn verder echt ontzettend in de watten gelegd door Arthur, het was fantastisch.

Misschien was het allemaal wel een beetje veel van het goede, Kai werd de terugweg in de auto plots heel misselijk. Maandag en dinsdag klaagde hij wel wat over buikpijn maar is hij wel gewoon naar school geweest. Maar vanochtend voelde hij zich echt niet zo lekker en is hij thuis gebleven. Vanavond had hij lichte koorts, het lijkt toch een (na)zomergriepje te zijn.... Hopelijk is het snel weer over...

1. 3 september 2014
    Wat geweldig allemaal we leven mee. Hopelijk knapt hij gauw weer op gr vanuit Sneek
  2. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    5 september 2014
    Hee... geweldig nieuws uit Almelo en ook nog zo'n gaaf reisverslag, super joh!! Was wel een hele aardige coureur of niet dan? En wat een mooie bos haar heb je weer Kai!! Ga zo door :-)!! Liefs uit Deventer
  3. Lotty van de Werfhorst:
    9 september 2014
    Wat een gaaf weekend en leuke foto's. Fijn dat alles goed gaat met Kai. Wat een grote jongen is Mika alweer.