Een druk dagje

10 mei 2013 - Groningen, Nederland

Vandaag had Kai een vrolijke maar drukke dag. Hij vroeg vanochtend zelf of hij weer op de wc mocht in plaats van op bed op de po, helaas wel de hele dag nog diarree (wanneer houd het nou eens op....). Verder op de weegstoel, een paar keer bloeddruk meten en temperaturen, vanochtend iets moois gemaakt wat mama niet mag zien, vanmiddag een ruggeprik met metrotrexaat en daarna via de vap een kuur van aspiraginase. En dan nog 3 keer per dag alle tabletten slikken... En tussendoor geven ze het vocht terug via zijn vap dat hij door de diarree verliest.

Gisteravond om 21.15 uur is men dan eindelijk gestart met de tpn, de voeding die via zijn vap rechtstreeks in zijn bloed komt en dus niet door zijn darmen opgenomen hoeft te worden. Hij moest wel nuchter zijn voor de ruggeprik vanmiddag, dus de sondevoeding ging vanaf 7.30 uur wel stop, maar de tpn mag dus wel doorgaan gelukkig.

Kai was vandaag weer veel beter te pas. Hij heeft weinig tv gekeken en veel puzzels gemaakt en veel spelletjes op de ipad waar je echt bij na moet denken. Hij drinkt ook weer meer, al zal hij er mog niet zelf om vragen...

Hij werd heel erg grappig wakker uit zijn narcose. Hij zei: mama, papa, vico, mika... Mag ik 2 ontbijtkoek met boter alsjeblieft? Ik begon te lachen en zei dat hij eerst even goed wakker moest worden, maar hij was heel erg serieus en gaf me opdracht hetmeteen even te regelen. Nadat hij dat op had at hij op de afdeling ook nog een boterham met muisjes en 's avonds nog een halve portie spaghetti met parmezaanse kaas em bijna een heel bakje yoghurt met ranja. Gaat dus weer de goede kant op!

morgen komen papa, vico en mika en gaan papa en ik ruilen. We missen beide de kinderen waar we niet bij zijn en ruilen voor de komende dagen even... Want ik zie Kai nog niet naar huis komen de komende dagen (geweicht was vanochtend helaas maar 25,8...)

1. René Baltes:
    10 mei 2013
    Hoi Kai , bestel maar lekker eten bij je vader als je trek hebt, je paps loopt wel :-)
  2. Miranda:
    10 mei 2013
    Wat super fijn dat Kai wat beter te pas is! Ik snap heel goed dat jullie beiden de kids missen waar je niet bij bent! Gelukkig kunnen jullie morgen even samen zijn en dan even weer ruilen. Het is zwaar voor jullie allen... Jullie weten het hè, als we waar dan ook iets voor jullie kunnen betekenen dan zeg het alsjeblieft.
    Dikke knuffel voor jullie allen xxx
  3. Fam. Meijer:
    10 mei 2013
    Hey kanjer, wat een nieuws allemaal. Wij zijn een paar dagen weg geweest en lees nu al jullie berichtje en heb ons direct aangemeld voor jullie site. Wat vervelend voor jullie dat er toch weer een opname nodig is maar goed daar zijn jullie wel in goede handen. Wij wensen jullie ontzettend veel sterkte en hopen voor jou Kai dat jij snel weer opknapt en weer lekker naar Nijverdal mag komen. Kop op, ook al is dat soms erg moeilijk, jij bent een kanjer!!

Wij denken aan jullie!!

Groetjes en een dikke high five Jurgen, Anita, Daan & Lynn
  4. Janny Schoemaker:
    10 mei 2013
    Ik heb net jullie mailtje via Hetty gekregen. Wij wensen jullie sterkte en hopen voor jou Kai dat je snel weer mee naar huis mag. Groetjes Bertus, Janny, Elissa, Nadia en Jelmar
  5. Fam. Ruis:
    Hoi Kai,

Ik kwam net je papa tegen op het voetbalveld met Mika (wat is hij al "groot" geworden) en daar hoorde ik dat je een blog hebt en ik heb ons meteen aangemeld. Wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis ligt :( Hopelijk sterk je snel weer aan zodat je lekker naar huis kan.
    Ik moest je vooral de groetjes doen van Niek, dus bij deze!

Groetjes Leanne ( En Rick, Niek en Linde)
  6. Mama:
    11 mei 2013
    Kai, wat heb je je team goed aangemoedigd. Het was hier nog te horen. Het heeft geholpen. Je team (F3 van de Zweef) is kampioen geworden na een spannende wedstrijd. Het is gelukkig 5-4 geworden in voordeel van ons. Kai, je bent een kei. Liefs, Erwin.
    Tot vanmiddag.
  7. Fam. gerritsen:
    11 mei 2013
    Hoi Kai, wat fijn dat we je op deze manier kunnen volgen. Gelukkig ben je weer lekker aan het eten! Op naar de 30 kilo!!.De voetballertjes hebben je wel gemist vandaag. Hopelijk ben je snel weer thuis met z`n allen bij elkaar.
    groetjes.
  8. Stefan Scholten:
    11 mei 2013
    Hoi Kai (en familie), wat goed zeg om jou op deze manier te kunnen volgen. Ik wens je veel sterkte en hoop je snel een keer weer in Nijverdal (wie weet bij De Zweef) te kunnen zien. En uiteraard nog van harte gefeliciteerd met het kampioenschap van F3!
    Groeten,
    namens jeugdcommissie De Zweef,
    Stefan Scholten
  9. Fam. Meijer:
    Halo Kai,

Gefeliciteerd met het kampioenschap (de zweef F3) helaas kon je er vandaag niet bij zijn maar in ons hart was je wel aanwezig De papa van Jonathan heeft veel foto's gemaakt en maakt nog een wedstrijdverslag deze zul je waarschijnlijk binnenkort wel ontvangen.
    ik hoop dan ook dat je snel weer de oude wordt en ik je mag begroeten in het volgende elftal (na de zomer) hopelijk ben ik dan weer jouw leider

Groeten Jurgen (leider/trainer F3)
  10. Fam. Roelofs:
    He kai,

Ben je ook zo blij dat we kampioen zijn geworden?
    Volgens mij heb je wel aan ons gedacht, anders was het niet gelukt vandaag.
    Groetjes en ik hoop dat je snel weer thuis bent.
    Jorian (en ton, jolanda en lizanne
  11. Marcel, Miranda, Tessa en Mike Eilders:
    12 mei 2013
    Hoi Kai, wat jammer dat je niet bij de wedstrijd was, je hebt in het begin van het seizoen wel heel goed gekeeperd, anders waren wij natuurlijk niet zo ver gekomen !! Ik hoop je gauw weer te zien bij de zweef. Groetjes Mike en Marcel, Miranda en Tessa