Diploma gehaald!

28 augustus 2013 - Nijverdal, Nederland

Na alle aandacht voor het goede nieuws dat Kai vorige week heeft gekregen nu even de spotlight op Vico: hij heeft zijn zwemdiploma A gehaald. Hij heeft dit heel snel gedaan, hij is ongeveer 9 maanden geleden begonnen met 1 les per week... Ook in de periode rond het ontdekken van de ziekte van Kai is de zwemles op 1 of 2 keer na altijd doorgegaan voor Vico. Dat vonden we ook heel belangrijk voor hem. En hij genoot van de lessen en de complimenten omdat hij het zo goed doet! Natuurlijk hebben we het diploma even gevierd met een gebakje! Vanavond had Vico de eerste wedstrijd met F6. Ze moesten uit tegen Marienheem. Vico bood zich aan als keeper (wat is dat toch met al die steenbergjes, dit is na opa steenberg, tante Miranda en papa al de derde generatie keepers...). En ook hij heeft er echt talent voor: al in de eerste minuut hield hij een mogelijke goal tegen! Mede door het geweldige keepen van Vico (maar natuurlijk ook door het geweldige spel van de andere kanjers uit zijn team) hebben ze gewonnen met 7-5! Wat een goed begin!

Kai had helaas toch nog vrij veel last van zijn kuur. Hij stond op met hoofdpijn, maar na een paracetamol en een zofran was hij gelijk weer tip top. Terwijl ik de fles nog gaf aan Mika ging hij vrolijk lachend en huppelend naar school. Maar na nog geen half uur werd ik alweer gebeld om hem op te halen. Eenmaal thuis moest hij overgeven. Daarna was hij weer goed te pas en speelde snel weer. Hij is in de middag ook mee geweest naar het zwembad. En hij wilde 's avonds ook graag kijken bij de wedstrijd van Vico. Hij heeft de grootste lol gehad als coach van zijn broer en rennend onder de sproeiers. Nat, vrolijk en moe zijn de beide mannen lekker naar bed gegaan. Ik heb vanochtend toch maar even met Groningen gebeld om te melden dat Kai heeft overgegeven en hoofdpijnen heeft. Het hoort bij de kuur en zal 1 deze dagen echt beter worden. Tot die tijd gewoon meegaan in wat hij wil en zegt te kunnen. En morgenvroeg maar bekijken of hij dus wel of niet naar school kan en zo ja, voor hoelang...

1. Miranda:
    28 augustus 2013
    Joehoe topper Vico!!! Mag ik vast een handtekening van de sportman van het jaar? xxx
  2. Babette:
    28 augustus 2013
    Goed gedaan Vico! Gefeliciteerd!
  3. Cisca:
    Goed zo Vico! Knap hoor!
  4. Fam. Gemser:
    29 augustus 2013
    Vico, van harte gefeliciteerd met je zwemdiploma A!
    Knap gedaan hoor zo snel! Dan ga je vast direct door voor B?!
    Succes.
    Groetjes van Ralph, Monique, Yannicke en Tomàs.
  5. Fam. Roelofs:
    He Vico, wat lees ik?
    Zijn er nog meer kanjers in jouw familie?
    Ik vind Kai al zo'n kanjer, en jij bent dus ook een SUPERKANJER!!!
    gefeliciteerd met je diploma, en nu snel B halen.

Groetjes van Jolanda, Ton, Jorian en Lizanne
  6. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    Hoi Vico,
    wat super van jou jongen, dat je zo snel je diploma hebt gehaald, ongelofelijk!! Kun je het Joost & Stijn ook leren of influisteren? Dan kunnen die het misschien van je leren als ze ook op zwemles gaan, hihi...!
    Gefeliciteerd hoor, echt goed gedaan! Toppertje!!!!
    Groetjes van ons
  7. Jose Greiving:
    29 augustus 2013
    Vico gefeliciteerd met je diploma super gedaan, Manuela gefeliciteerd met je verjaardag fijen dag.
  8. Lotty van de Werfhorst:
    29 augustus 2013
    Vico, gefeliciteerd met het behalen van je zwemdiploma.
  9. Lisa:
    Hoi Vico,

Gefeliciteerd met je diploma.
    En Kai hopelijk voel jij je snel weer iets beter.

Groetjes,
    Lisa
  10. Opa en Oma Steenberg:
    29 augustus 2013
    Mooi gedaan Vico, van harte gefeliciteerd.
    Gr. en een dikke zoen .
  11. Peggy en Aaron:
    29 augustus 2013
    Dat is wel een heel getalenteerde zwemmer. TOP!!
    Heerlijk vrij zwemmen vanaf nu, zonder bandjes enzo.
  12. Iris en Anne Manenschijn:
    30 augustus 2013
    Gefeliciteerd Vico, knap gedaan, Iris Manenschijn (1b). En alle goeds voor Kai gewenst!
  13. Iris en Anne Manenschijn:
    30 augustus 2013
    Gefeliciteerd Vico, knap gedaan! En ik wil ook graag jouw broer alle goeds toewensen. Iris Manenschijn (1b)