Dag 3 van de kuur: helaas niet naar huis...

28 juli 2013 - Groningen, Nederland

Gisteravond is Kai lang wakker gebleven. Rond 22.45 uur viel hij pas in slaap. Vannacht heeft Kai veel geplast. Goed voor zijn lijf, slecht voor de nachtrust... Elk uur moesten we wel even samen plassen. Gelukkig haalt de nachtzuster de volle plasflessen op en zet er weer lege neer, dus ik hoeft niet de kamer af en kan wel snel weer slapen.

Vanochtend had Kai niet erg veel honger, hij was wat misselijk. Ook bleek Kai toch wat teveel vocht vast te houden, dus hij heeft een plastablet gekregen. Ook kreeg hij leukovorin, een middel dat zijn goede cellen beschermd tegen de werking van de chemo. Dit krijgt hij elke 6 uur totdat de chemo echt uit zijn lijf is. Vlak nadat hij deze middelen had gekregen werd hij toch weer misselijk. Hij heeft een beetje extra zofran gekregen en een paar uur op bed gelegen. Na een daardoor wat late en hele magere lunch was Kai weer goed te pas. Om 15.00 uur bloedprikken via een vingerprikje (ging prima!) hopen op een goede uitslag! Helaas, zijn waarde was nog te hoog. Die zou op dit moment max. 180 hebben mogen zijn, maar was maar liefst 402. Morgen einde middag weer prikken, nieuwe ronde, nieuwe kansen... Ook tijdens het avondeten was Kai niet fit. Hij heeft wederom weinig gegeten, terwijl hij als 'vlees' frikadel had... De kuur doet dus toch wel iets met hem, maakt hem een beetje lusteloos en licht misselijk, maar als het zo blijft, dan tekenen we er voor!

En wat doe je dan zo'n dag? Veel spelletjes, even boekje voorlezen, spelen op de ipad, tijdschriftje lezen, op de wii, even tv kijken, fietsen over de gang op een klein fietsje, kleine beetjes eten en drinken... Het zijn lange dagen vol wachten, maar we maken het gewoon zo gezellig mogelijk samen. Over 2 weken is Kai hier weer het hele weekend (za en zo 10 en 11 augustus). Als er mensen zin hebben om even op bezoek te komen dan horen we het wel. Kai zou het wel een leuke onderbreking vinden van de lange dagen... Overigens gaat Erwin die kuur met Kai mee (we gaan om en om, wel zo eerlijk voor Kai en Vico en Mika en voor onszelf geeft het ook een goed gevoel om het zo te doen...). Ik dacht ik zeg het maar even, misschien dat je je dan bedenkt om langs te willen komen... Grapje, natuurlijk, ik kan het nu wel opschrijven want Erwin heeft toch geen wifi in het huisje en kan niet lezen wat ik schrijf...

Schreven we een paar dagen geleden al dat Kai waarschijnlijk weer wat nieuwe haren kreeg, nu kun je echt door de paar resterende lange haren een mooi donsvachtje van nieuwe haartjes zien. Hij bekeek het vanochtend goedkeurend in de spiegel met een big smile van oor tot oor!

1. Opa en Oma Steenberg:
    28 juli 2013
    Toch iets langer dan gedacht in Groningen , weer toi, toi, toi, liefs en groetjes
  2. Martine:
    28 juli 2013
    Hoi Kai, Ik dacht aan je en heb je blog van vandaag gelezen. Vervelend dat je misselijk voelt. Hoop voor je dat je morgen einde van de dag naar huis mag. Duim Duim voor je! Liefs Danisha
  3. Els wittendorp:
    28 juli 2013
    Kai ik hoop ook dat je snel weer naar jullie vakantie huisje mag!!
    Lieve groetjes Els
  4. Sjakie:
    Lieve Kai,

Jammer dat jij je vandaag wat lusteloos en wat misselijk voelt. Hopelijk is dat snel voorbij en mag je weer snel naar Drente om met jullie gezinnetje nog een paar leuke dagen te hebben. Daarna heb je met papa en mama en je broertjes nog enkele dagen tegoed in Willingen. Daar kun je misschien lekker zwemmen in het subtropisch zwembad of schaatsen op de ijsbaan. Je kunt daar ook van de leuke rodelbaan . Nu nog eventjes doorzetten in Groningen, en dat kun je jongen, en daarna weer lekker genieten van de rest van de vakantie.

Tante Birgit, oom Robert, Stijn en Brechje.
  5. Nelly Benning:
    29 juli 2013
    Dag lieve mensen, lees regelmatig hoe alles verloopt. Heb bewondering voor hoe jullie alles matchen met een positieve instellen en uitstraling. Kai je bent een kanjer en ik hoop dat je gauw van het mooie weer buiten kunt genieten. Veel plezier dan met z'n allen.
    Lieve groetjes Nelly