Een bijzondere week

17 januari 2014 - Nijverdal, Nederland

Het was een bijzondere week. Eerst heeft Kai zaterdag meegedaan met zijn voetbalteam aan de playbackshow bij de zweef. Daarna kon hij nog even thuis meefeesten op het kraamschudfeestje dat wij (eindelijk) georganiseerd hadden voor de buren. Dinsdag werd opa 70. Woensdagavond was de condoleeravond voor omi. En donderdag was haar crematie. Namens alle familieleden hebben mijn neef edwin en ik het woord gevoerd. Het was een mooi en waardig afscheid.

Kai wilde er zowel woensdag als donderdag  heel graag bij zijn. Hij heeft beide dagen ook naar oma gekeken. Hij vond dat ze er net als een pop uitzag. Hij had een mooie tekening gemaakt waarin hij haar succes wenst in de hemel. Hij is er wel mee bezig geweest, maar op een hele positieve manier. Vico heeft het er veel moeilijker mee. Hij wilde ook absoluut niet mee en kan 's avonds moeilijk in slaap komen. Het is het zoveelste verdrietige nieuws dat hij de laatste tijd gehoord heeft en voor hem is het nu wel even genoeg geweest. We doen ons best hem hier zo goed mogelijk doorheen te leiden, dit stoere, ondeugende maar oh zo gevoelige mannetje.

De controles bij kai waren vandaag top. Eindelijk hadden zijn leuko's de gewenste waarde... Omdat het met Kai zo goed gaat begint hij het nu wel zat te worden om als ziek te worden gezien. Hij vindt het heerlijk dat je het van buiten niet meer kunt zien en dat vreemden dit dus helemaal niet van hem weten. Hij ondergaat nu al 9 maanden chemo's, ongelooflijk hoe sterk zo'n lijfje en zo'n jonge geest is om dat allemaal te kunnen verdragen... Nog ruim 15 maanden te gaan... Maar dat gaat hem lukken!

1. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    18 januari 2014
    Lieve allemaal,
    wat een bijzondere week inderdaad... Dikke knuffel voor jullie allemaal en deze keer even 1 extra voor Vico!!
    Liefs van ons
  2. 20 januari 2014
    Heel fijn dat het weer helemaal naar wens gaat . Gr. Liefs Gert en lidy
  3. Frank, Marloes, Lucas, Julius en Jasmijn:
    22 januari 2014
    Een keer een berichtje van ons, ik volg jullie blogs met bewondering! We vinden het zo knap hoe jullie telkens weer een blog schrijven, zo sterk en zoveel tegenslagen maar ook mooie lichtpuntjes! Toi toi toi voor jullie allemaal dat hebben jullie verdiend!