We zijn begonnen met aftellen...

1 oktober 2013 - Nijverdal, Nederland

Kai heeft best goede dagen achter de rug. Zondag hebben we een filmpje gekeken van de vereniging ouders, kinderen en kanker. Het is een tekenfilmpje van een jochie die kanker in zijn buikje krijgt. Die kanker wordt voorgesteld als een draak en het jongetje gaat die draak verslaan. Maar dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Een grappig filmpje met heftige momenten en natuurlijk een heftige inhoud. Kai en Vico hebben precies de goede leeftijd om dit te zien. Het was confronterend voor ze, maar lokte wel weer een goed gesprek uit en ontlading van heel wat traantjes. Vico uitte ook dat hij bang was dat hij het ook krijgt. Dat had hij nog nooit eerder gezegd, dus het was goed dat hij het nu uitsprak en we hem hierin gerust konden stellen. Heftig, maar wel heel goed om toch af en toe samen te doen... Daarna zijn we snel wat luchtigs gaan doen: even lekker naar het speelbos op de Lemelerberg. Was leuk, maar heel druk... En Kai had er niet echt zin in. Maar Vico vond het geweldig om samen met Erwin een hut te maken en Mika en ik hebben ook lekker geschommeld in een hangmat.

Deze week is Kai nog niet naar school geweest, wel even om hoi te zeggen maar nog geen les. Zijn energie neemt wel toe en wij denken dat hij er al wel klaar voor is,  al is het maar voor 30 minuten, maar iets houdt hem nog tegen. Hij is nog steeds erg lusteloos en een beetje down. Als hij ergens zijn zin niet in krijgt is hij gelijk pissig, maar dat moet dan soms maar even..... En ja, de gekke etenstrek neemt ook nog niet af. Hij eet graag gebakken ontbijtspek, frikandellen, broodjes satesaus, speklappen gemarineerd, worstjes, witte bonen in tomatensaus en natuurlijk patat. De laatste dingen vond hij altijd al lekker, maar nu op de gekste tijden....

Om de laatste loodjes wat leuker te maken heb ik een aftelbakje gemaakt met in elk bakje voor Vico en Kai een kleinigheidje. Mogen ze elke dag 1 van open maken. Leuk natuurlijk! Tot en met vrijdag moet Kai de dexa nog volle pond, en vanaf zaterdag mag hij halveren 3 dagen lang, dan weer 3 dagen daar weer de helft van en dan de laatste 3 dagen daar weer de helft van (snap je het nog?).

Vrijdag moet Kai toch even naar de dokter in Almelo, gewoon voor een check-up van zijn lijfje en bloedbeeld. Kunnen we gelijk bespreken hoe het bloedprikken dan gaat verlopen na 11 oktober. Appeltje eitje voor een inmiddels ervaren mannetje, hij draait zijn hand niet meer om voor een vingerprikje meer of minder...

1. Saskia v H:
    1 oktober 2013
    Ik denk dat Kai in Engeland moet gaan wonen, dan krijg je dat allemaal bij je ontbijt!
  2. Oma vinke:
    2 oktober 2013
    Hoi allemaal.
    Wat leuk dat jullie naar de Lemelerberg zijn geweest en genoten hebben na de heftige film.
    Van het lekkere eten kan Kai genieten ( Oma geniet daar ook van ).
    De Dexa kun je nu langzaam gaan afbouwen en daarna voel je hopelijk weer wat beter.
    Liefs Oma en Opa