APK in Groningen

13 december 2013 - Nijverdal, Nederland

Vanochtend moesten Kai en ik al om 8.15 in Groningen zijn. Wij dus om 6.00 uur opstaan en om 6.15 zaten we in de auto, met een boterham in de hand. Het was niet druk onderweg, dus we waren er al om 7.40. Eerst dus maar even naar M2, Kai wilde erg graag zijn gezicht daar laten zien. Er waren niet veel bekenden, maar het was leuk dat iedereen vond dat hij er zo goed uit zag. daarna snel naar beneden en om 8.00 uur zaten we op de poli aan een kopje thee. Bloed prikken was snel gedaan en ook de mondhygieniste was tevreden. Kai heeft alleen een dubbele tand en dat is lastig schoon houden, dus hij moet met de oude tand wiebelen. Dat riepen Erwin en ik ook al weken, maar misschien helpt het als zij het zegt. Kai had iets lekkers gekocht voor de dames op de poli (een lekkere cake) en voor Edith nog een doosje merci. Zomaar een keer, als dank voor de goede zorgen.

De controles waren prima. Obstipatie weg, de waarden goed, geen opgezette klieren of rare ruisjes in de longen: edith heeft Kai officieel goed gekeurd. Ze was wel onder de indruk van het gewicht van Kai. Ons altijd zo slanke mannetje dat normaal 33 kg weegt, is destijds afgezakt met dat rotavirus naar 25 kg, is goed aangekomen en weegt nu maar liefst 36 kg. Geeft niets, een beetje reserve voor eventueel slechtere tijden. Maar betekent wel dat de dosering van de medicijnen hoger moet. Maar dat doen we over 2 weken pas, want de meeste medicijnen lagen al klaar bij de sprong. En alleen de 21 6mp capsules kosten al bijna 400 euro. Dit is voor 3 weken en hij moet dit medicijn dus 81 weken in totaal... Hoezo is de zorg duur.... Heb ondertussen ontdekt dat de capsules de helft goedkoper zijn dan de spuitjes, maar de capsules kunnen nu niet worden gemaakt... Zet tot nadenken aan, toch? Vanavond proberen we voor de eerste keer de 6mp als drankje in een spuitje, ben benieuwd hoe dat gaat... Bij de sprong waren we dit keer ook zo klaar. Om 10.30 uur reden we alweer terug en Kai is zelfs vanmiddag weer naar school geweest. En nu is hij lekker met de legotrein van pieter en noortje aan het spelen samen met Daan. Ook volgens de maatstaven van papa en mama is deze mooie meneer absoluut APK goedgekeurd!

ps. Op de verjaardag van erwin afgelopen woensdag heeft Mika voor het eerst gedraaid! Per ongeluk, maar het begin is er....

ps. De ballonnen die we op de racedag in assen van Against cancer hebben opgelaten, met zijn 5-en aan elkaar als symbool van onze gezamenlijke strijd, is door mensen uit rossum gevonden. En daardoor werd vanmiddag een kadootje gebracht: voor ons alle 5 een hele coole Against cancer pet!

ps. De kids geven op onze verjaardag normaal een kadootje ter hoogte van hun zakgeldbedrag. Dit keer besloten beide kids om papa geld te geven voor onze kika pot. Maar hun zakgeld vonden ze niet genoeg. Beide kids deden het dubbele bedrag en kai zei: ik heb liever dat er kindjes beter worden gemaakt dan dat ik iets moois koop.. Hoe geweldig is dat? De pot staat al op 280 euro!

1. Opa en Oma Steenberg:
    13 december 2013
    Gelukkig eens een dag dat alles meezit, mooi te lezen .
  2. Babette:
    14 december 2013
    Wat een fijne berichten allemaal!
  3. Oma vinke:
    FIJN DAT ALLES GOED GAAT EN WAT EEN LEUKE FOTOS
    KNUFFEL VAN OPA EN OMA
  4. Jelmer Agnes Mirthe Joost Stijn:
    14 december 2013
    Fijn om te lezen, al die goede berichten!!
    Liefs uit Deventer
  5. Floortje:
    15 december 2013
    Wat een goede berichten! Ga zo door alle 5.
  6. Opa en Oma Steenberg:
    20 december 2013
    Pffff,Wat een gelukje dat ze het voor jou in tabletvorm hebben, hoef je dat nare drankje niet meer, groetjes en een knuffel voor jullie allemaal.